АРХІВ НОВИН
«Травень 2025 р. »
ПнВтСрЧтПтСбНд
2829301 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Методичні рекомендації на тему "Особливості підтримання в контрольному стані актів законодавства"
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ НА ТЕМУ:
«Особливості підтримання в контрольному стані актів законодавства»


Зміст

   Вступ.

 

1.                     Техніка підтримання актів законодавства в контрольному стані.

 

2.                     Методика підтримання у контрольному стані «Офіційного вісника України».

 

3.   Припинення підтримання акту законодавства у контрольному стані.

 

Висновок.

 

Список використаних джерел.

  Вступ

 Систематизація законодавства - засіб реформування, упорядкування законодавства, зведення його до певної внутрішньоузгодженої системи. За допомогою систематизації усуваються недоліки, повтори, застарілі норми тощо. Це процес зведення актів законодавства до єдності шляхом внутрішньої та зовнішньої обробки їх змісту.

Облік і систематизація актів законодавства в органах та установах юстиції України здійснюється з метою забезпечення їх точною і повною інформацією про чинне законодавство України, надання допомоги працівникам органів та установ юстиції в оперативному пошуку законодавчих актів.

З метою встановлення єдиного порядку обліку, зберігання та підтримання в контрольному стані актів законодавства України в органах та установах юстиції, удосконалення роботи щодо здійснення систематизації законодавства, виконання завдань щодо вивчення та поширення правової інформації, необхідної для формування правової політики, реалізації програм законопроектних робіт, забезпечення правової реформи, наказом Міністерства юстиції України від 15.04.2004 № 31/5 затверджено Положення про порядок здійснення обліку та систематизації законодавства в органах та установах юстиції України.

Відстеження змін до чинного законодавства має здійснюватись шляхом опрацювання офіційних друкованих видань, таких як бюлетень «Офіційний вісник України», газет «Голос України», «Урядовий кур’єр», інформаційних листів вищестоящих органів, а також, відслідковування змін  з електронно-правових баз.

Основною метою даної роботи є забезпечення органів та установ юстиції точною і повною інформацією про чинне законодавство України, надання допомоги в оперативному пошуку чинних нормативно-правових актів.

  

1.          Техніка підтримання актів законодавства

в контрольному стані

Обов`язок щодо ведення контрольних примірників нормативно-правових актів в територіальних управліннях юстиції, районних (міських) державних нотаріальних конторах (далі – нотконтори), відділах державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційних служб (далі – відділи ДРАЦС), відділах державної виконавчої служби (далі – відділи  ДВС) районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних та міжрайонних управлінь юстиції передбачений Положенням про порядок здійснення обліку та систематизації законодавства в органах та установах юстиції України, затвердженим наказом Міністра юстиції України  від 15 квітня 2004 року № 31/5 (надалі – Положення).

Контрольним примірником акта законодавства є примірник, у якому проставляються відмітки про всі зміни, доповнення, зупинення дії, поширення, продовження або збереження дії та про визнання акта  (статті, пункту) таким, що втратив чинність, та зазначається інформація про вид, номер і дату прийняття, офіційне джерело опублікування акта, яким внесені зміни.

На першій сторінці контрольного примірника акта законодавства (збірника актів законодавства) проставляється штамп або робиться напис „Контрольний примірник”. Штампи (написи) „Контрольний примірник”  проставляються на титульних сторінках контрольних примірників кодексів України, „Офіційного вісника України” та „Відомостей Верховної Ради України”.

До кожного контрольного примірника акта законодавства вклеюється окремий аркуш з переліком актів законодавства, якими до нього внесені зміни та доповнення тощо (додаток).

Технологія підтримання  актів законодавства України в контрольному стані на паперових носіях здійснюється шляхом зазначення відомостей про внесені зміни, доповнення та іншу інформацію безпосередньо в тексті акта законодавства. Незначні зміни, наприклад, заміна слова, можуть бути внесені шляхом написання їх від руки. Значні зміни, наприклад, викладення статті в новій редакції, вносяться шляхом вклеювання біля відповідної статті окремого аркуша зі змінами. При цьому попередня редакція тексту повністю не заклеюється, а має залишатися доступною до читання.

Відмітки про зазначені зміни вносяться до зібрання актів законодавства (“Відомостей Верховної Ради України”, “Офіційного вісника України”, “Офіційного вісника України. Із змінами” тощо), що вміщують такий акт і підтримуються в контрольному стані.

Якщо є контрольні примірники актів законодавства, які не включені в збірник актів законодавства, а роздруковані окремо від них (наприклад, Загальне положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації тощо), то штамп або напис "Контрольний примірник" проставляється у правому верхньому куті першої сторінки акта.  

Вид, дата, номер акта, яким внесені зміни, зазначаються на верхній частині поля першої сторінки акта, до якого внесені зміни та доповнення, а при значній кількості змін - на окремій вклейці (додаток).

При внесенні змін і доповнень до актів законодавства використовуються такі скорочення:

Акт втратив чинність

 “втр. чин.”

Дію акта продовжено

 “ продов. до _____ (на)”

Дію акта поширено

 “ пошир.”

Акт доповнено

 “доп.”

Викладено в новій редакції

 “ нов. ред.”

Виключено пункт, статтю, абзац

 “викл.”

Заміна слів, цифр

 “зам.  сл.”

Дивись рішення Конституційного суду України

“ див. РКСУ”

Закон України

 “ ЗУ”

Постанова Верховної Ради України

 “ПВРУ”

Указ Президента України

 “УПУ”

Розпорядження Президента України

“ РПУ”

Постанова Кабінету Міністрів України

“ПКМУ”

Розпорядження Кабінету Міністрів України

 “РКМУ”

Декрет Кабінету Міністрів України

 “ДКМУ”

Постанова Пленуму Верховного суду України

 “ППВСУ”

Відомості Верховної Ради України

 “ВВР”

Зібрання постанов Уряду України

 “ЗПУ”

Офіційний вісник України

 “ОВУ”

Систематичне зібрання чинного законодавства України

 “СЗЧЗУ”

Вісник Верховного суду України

 “ВВСУ”

Збірник законодавства Автономної Республіки Крим

 “ЗЗАРК”

Урядовий кур’єр

 “УК”

Голос України

 “ГУ”

Офіційний вісник Президента України

 “ОВПУ”

 

Контрольні позначки (вид, дата, номер акта), що стосуються окремих складових частин акта законодавства, проставляються на полях проти відповідних розділів, статей, пунктів, підпунктів, абзаців, речень, слів та цифр.

У випадку, якщо на полях проти відповідних розділів, статей тощо вже є відмітки та немає можливості поставити додаткові, відповідні відмітки слід проставляти на верхній або нижній частині поля сторінки, де розміщені відповідні зміни.

У випадку, якщо на відповідній сторінці внесено зміни до декількох статей на підставі одного й того ж нормативно-правового акту, а на полях проти відповідних розділів, статей тощо вже є відмітки та немає можливості поставити додаткові, відповідні відмітки слід проставляти на верхній або нижній частині поля сторінки, де розміщені відповідні зміни, лише один раз.

У разі втрати чинності акт законодавства або його складова частина перекреслюється по діагоналі суцільною лінією і робиться відмітка про втрату чинності чи скасування акта з посилкою на акт законодавства, на підставі якого внесено зміни, його вид, орган, який видав, дату прийняття, номер та джерело опублікування.

У разі викладення акта законодавства або окремих його складових у новій редакції такі тексти перекреслюються пунктиром по діагоналі один раз.

Окремі речення, слова та цифри перекреслюються пунктирною лінією горизонтально відповідно до їх розташування в тексті.

2. Методика підтримання у контрольному стані «Офіційного вісника України»


На територіальні управління юстиції покладено обов’язок по підтриманню в контрольному стані актів законодавства, опублікованих в бюлетені “Офіційний вісник України”.

«Підтримання в контрольному стані» передбачає внесення до нормативно-правових актів відміток  про всі зміни, доповнення, визнання акта (статті, пункту) таким, що втратив чинність з зазначенням інформації про вид, номер і дату прийняття, офіційне джерело опублікування акта, на підставі якого внесено зміни. 

На практиці,  першочергове опрацювання інформації в “Офіційному віснику України” здійснюється по його змісту – із загального переліку опублікованих актів, відстежуються акти, якими вносяться зміни до раніше прийнятих нормативно-правових актів. В подальшому з їх тексту отримується інформація про джерела опублікування тих актів до яких вносяться зміни з метою підтримання останніх в контрольному стані.

Звернувшись безпосередньо до тексту нормативно-правового акта, спеціаліст має змогу отримати інформацію про рік, номер, статтю «Офіційного вісника України»,  що містить акт законодавства, до якого вносяться зміни. Зазвичай такі відомості вказуються поруч з назвою акту.

З метою приведення до контрольного стану певного нормативно-правового акта, спеціалістом відшуковується відповідна стаття «Офіційного вісника України», під відповідним номером, за потрібний рік (в якій мітиться зазначений акт) та до відповідної його частини, пункту, абзацу, статті здійснюється вклеювання  тексту внесених змін.

Внесення змін здійснюється відповідно до передбаченої п.2.4 Положення спеціальної техніки.

 3. Припинення підтримання акту законодавства у контрольному стані та зберігання актів законодавства

 При отриманні нового офіційного видання кодексів контрольний примірник відповідного кодексу замінюється новим, зміни до якого вносяться, починаючи від дати його видання.

Попередній контрольний примірник зберігається в інформаційному фонді, а штамп (напис) „Контрольний примірник” закреслюється та проставляється дата зняття з контролю.

Наприклад:

 

Контрольний примірник

 

                                                                                                      15.10.2009

Цивільний кодекс України

 

2006

 

Для забезпечення належного зберігання та зручності в користуванні, акти законодавства комплектуються в окремі книги і підшиваються за роками.

Відповідальність за своєчасне комплектування і збереження актів законодавства та юридичної літератури покладається на працівників, які відповідальні за кодифікаційно-довідкову роботу. При звільненні працівника, відповідального за кодифікаційно-довідкову роботу, нормативна база, та юридична література (бібліотечний фонд) за актом передання передаються працівникові, на якого наказом покладаються ці обов'язки.

Таємні нормативно-правові акти підлягають обліку та зберіганню у порядку, установленому Кабінетом Міністрів України.

Контрольні примірники актів законодавства, офіційні друковані видання: „Офіційний вісник України", „Офіційний вісник України. Із змінами", „Відомості Верховної ради України", „Систематичне зібрання чинного законодавства України", „Кодекси України" тощо зберігаються, як правило, у службових приміщеннях осіб, що ведуть їх облік. А також забезпечується постійне зберігання газети „Урядовий кур'єр".

При отриманні нового офіційного видання контрольний примірник відповідного акту замінюється новим. Перелік актів законодавства, якими внесені зміни та доповнення (що зазначаються та вклеюються до контрольного нормативного акту на окремому аркуші) ведеться спеціалістом з дати редакції (видання) примірника акту.

Усі попередні контрольні примірники зберігаються для необхідних довідок в інформаційному фонді органу виконавчої влади, підприємства, установи, організації а штамп (напис) "Контрольний примірник" закреслюється однією суцільною лінією та проставляється дата, з якого часу даний акт перестав підтримуватися в контрольному стані.

 Висновок

При належному обліку актів законодавства та підтриманні їх у контрольному стані забезпечується повнота інформаційного масиву та відсутність в ньому прогалин, достовірність інформації, що заснована на використанні офіційних джерел опублікування нормативних актів, а також своєчасна фіксація внесених змін в акти, які включені в інформаційний фонд, зручність використання, необхідна для оперативного і якісного пошуку відомостей про право.

 Список використаних джерел


 1.   Положення про порядок здійснення обліку та систематизації законодавства в органах та установах юстиції України, затверджене наказом Міністерства юстиції України від 15.04.2004 № 31/5;

 2. Положення про  районні, районні у містах, міські (міст обласного   значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції, затверджене наказом Міністерства юстиції України від 23 червня 2011 р. N 1707/5.

 

 Відділ реєстрації НПА, систематизації

законодавства, правової роботи та освіти

 

 
АНОНСИ ПОДІЙ
12 12 2018

14:00 Правовий брейн-ринг "Я маю право"

   
далі...
10 12 2018

11:00 урочисте відкриття Всеукраїнського тижня права н...

 
далі...
31 07 2018

02.08.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.Грушевськ...

02.08.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.Грушевського, 1 каб.332 (зала селекторних нарад Чернівецької обласної ради) відбудеться засідання Комісії з розгляду скарг ГТУЮ в Чернівецькій області за скаргми: ТзОВ "Гіпербуд" на рішення про відмову у державній реєстрації № 41615242 від 14.06.2018 р. ДобкиО.Г.; ПАТ "Національна суспіль
далі...
13 07 2018

16.07.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.А.Коханов...

16.07.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.А.Кохановського, 7 відбудеться засідання Комісії з розгляду скарг ГТУЮ в Чернівецькій області за скаргою Антощук В.В. на дії державного реєстратора Миронюк Я.Ф. 
далі...
18 06 2018

21.06.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.А.Коханов...

 
далі...
ПОСИЛАННЯ

 

 

 

 

'

 


 

 

 

 



  



   

ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА РАДА

ЧЕРНІВЕЦЬКА МІСЬКА РАДА





www.legalaid.gov.ua/ua/konkursadvokativ/ shostyi-konkurs


 

Скайп відділу державної реєстрації актів цивільного стану управління державної реєстрації Головного управління юстиції у Чернівецькій області