АРХІВ НОВИН
«Травень 2025 р. »
ПнВтСрЧтПтСбНд
2829301 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Інформація про діяльність Головного управління юстиції у Чернівецькій області та територіальних управлінь юстиції щодо організації та проведення правової роботи упродовж 2013 року
І Н Ф О Р М А Ц І Я
про діяльність Головного управління юстиції у Чернівецькій області
та територіальних управлінь юстиції щодо організації та проведення  правової роботи упродовж 2013 року

     Організацію правової роботи в Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області забезпечує відділ реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової роботи та освіти, який очолює начальник відділу Німіжан Іра Леонідівна тел. (0372) 55-27-20.
Обов’язки з правової роботи покладено на головного спеціаліста відділу реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової роботи та освіти  Лікар Любов Іллівну тел. (0372) 55-27-20.

    Положення про відділ реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової роботи та освіти, затверджено наказом начальника Головного управління юстиції у Чернівецькій області від 17.11.2011 № 344/о.

     Посадові обов’язки працівників затверджені в установленому порядку.

     У 2013 році робота проводилася відповідно до річних, щоквартальних та окремих планів роботи, якими передбачалося здійснення перевірок, узагальнень, проведення семінарів та стажувань, розроблення методичних матеріалів, співпраця зі ЗМІ та юрслужбами, надання методичної та практичної допомоги об’єктам правової роботи та територіальним управлінням юстиції.
За звітний період діяльність Головного управління юстиції у Чернівецькій області спрямовувалась на  удосконалення правової роботи в об’єктах правової роботи, підвищення професійного рівня працівників їх юридичних служб, підготовку та розповсюдження рекомендацій щодо вдосконалення правової роботи та з актуальних питань чинного законодавства.

     Головним управлінням юстиції у Чернівецькій області у 2013 році здійснено ряд організаційних заходів з метою покращення організації правової роботи в області, а саме:

- питання правової роботи розглядались на 8 засіданнях колегії Головного управління юстиції у Чернівецькій області (2012 р. - 5), зокрема розглядалися:
основні підсумки діяльності Головного управління юстиції в області та його територіальних органів у 2012 році та завдання щодо підвищення ефективності їх роботи у 2013 році;
узагальнення роботи Головного управління юстиції у Чернівецькій області, районних та міських управлінь юстиції з організації правової освіти та правової роботи у 2012 році;
звіт начальника Новоселицького районного управління юстиції Єфтемія В.В. про роботу управління з виконання завдань, що стоять перед ним, та його роль в її організації;
результати комплексної перевірки Новодністровського міського управління юстиції;
про стан організації роботи з питань державної реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової роботи та освіти в Сокирянському районному управлінні юстиції;
основні підсумки діяльності Головного управління юстиції у Чернівецькій області та його територіальних органів у першому півріччі 2013 року та завдання щодо подальшого підвищення ефективності їх роботи у другому півріччі поточного року;
результати комплексної перевірки діяльності Герцаївського районного управління юстиції;
результати перевірки діяльності Вижницького районного управління юстиції.
    За наслідками колегій прийняті відповідні рішення та проконтрольовано їх виконання;

-    питання правової роботи розглядались на 20 оперативних нарадах при начальнику Головного управління юстиції Кондрюку К.О. та начальнику відділу реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової роботи та освіти Німіжан І.Л. (2012 р. - 10).
Зокрема, обговорювалися результати проведених перевірок в: управлінні культури Чернівецької обласної державної адміністрації; управлінні інфраструктури та туризму Чернівецької обласної державної адміністрації; Територіальній державній інспекції з питань праці у Чернівецькій області; Чернівецькому обласному центрі гідрометеорології; Головному управлінні статистики у Чернівецькій області; Державної служби з лікарських засобів у Чернівецькій області; управлінні державної міграційної служби України в Чернівецькій області; відділі Державної пенітенціарної служби України в Чернівецькій області; управлінні капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації; Чернівецькій обласній державній телерадіокомпанії; Департаменті економічного розвитку і торгівлі Чернівецької обласної державної адміністрації; Державній екологічній інспекції у Чернівецькій області; Чернівецькому міському управлінні юстиції; Новодністровському міському управлінні юстиції; Хотинському районному управлінні юстиції; Путильському районному управлінні юстиції; узагальнення Міністерства юстиції України з питань правової роботи за 2012 рік; обговорення листа Міністерства юстиції України  від 16.09.2013 року «10.3-32/603 «Про стан організації правової роботи Головними управліннями юстиції Міністерства юстиції України в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та районними, районними у містах, міськими (міст обласного значення), міськрайонними управліннями юстиції у І півріччі 2013 року; стан виконавської дисципліни.
За результатами розгляду вказаних питань на оперативних нарадах прийняті відповідні рішення та проконтрольовано їх виконання;       

-    всього у 2013 році Головним управлінням юстиції проведено 19 семінарів (2012р. – 15).
    В Головному та територіальних управліннях юстиції продовжують роботу постійно діючі семінари для юридичних служб територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, їх департаментів, управлінь, відділів, державних підприємств, установ, організацій та державних господарських об’єднань. Семінари проводяться щомісячно за розробленою тематикою з питань трудового, земельного, податкового, пенсійного законодавства тощо. 
  За звітний період проведено 12 постійно-діючих семінарів (2012 р. – 12), до виступів в яких залучалися працівники юридичного відділу апарату облдержадміністрації, юридичного відділу Чернівецького обласного центру зайнятості, представників районних судів Чернівецькій області, працівники сектору з питань запобігання та виявлення корупції апарату обласної державної адміністрації, реєстраційної служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області, Головного управління Пенсійного фонду у Чернівецькій області тощо.
Зокрема, 20 серпня 2013 року проведено постійно-діючий семінар з працівниками юридичних служб територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, обласної державної адміністрації, її управлінь та відділів, державних підприємств, установ, організацій та державних господарських об’єднань.
    На семінарі вивчалися наступні питання: особливі гарантії для окремих категорій безробітних громадян, які втратили роботу у зв’язку із змінами в організації виробництва та праці; призначення та перерахунок пенсій державним службовцям; організація роботи юридичних служб згідно вимог Загального положення про юридичну службу, міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою КМУ від 26.11.2008 року №1040 (із змінами); розроблення проекту розпорядчого документа та відповідність його вимогам діловодства; особливості створення та функціонування громадських приймалень з надання безоплатної первинної правової допомогах при органах виконавчої влади; облік та підтримання в контрольному стані актів законодавства юридичними службами органів виконавчої влади.
   Семінар проводився із використанням мультимедійної техніки.
   Крім того, на базі Головного управління юстиції у Чернівецькій області проводяться семінари з працівниками територіальних управлінь юстиції. Впродовж 2013 року таких семінарів проведено 5 (2012р. – 3), для інших категорій працівників – 2 (2012р. – 0).
   Так, 22.01.2013р. проведено семінар-нараду з начальниками та спеціалістами районних/міських управлінь юстиції, метою якого було ознайомлення зі змінами в законодавстві, аналіз діяльності міських та районних управлінь юстиції з питань правової роботи за 2012 рік та підвищення рівня теоретичних, практичних навиків начальників районних/міських управлінь юстиції.
   10.04.2013р. проведено навчально-практичний семінар із спеціалістами міських та районних управлінь юстиції, метою якого було ознайомлення із змінами в законодавстві та організація роботи управлінь юстиції з питань правової роботи.
    За результатами цього семінару для спеціалістів районних/міських управлінь юстиції були розроблені тестові завдання та направлені для виконання.
    Тестові завдання були узагальнені у Збірнику тестів для перевірки знань працівників районних та міських управлінь юстиції з питань державної реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової роботи, порядку проведення органами юстиції перевірок стану правової освіти та організації діяльності міжвідомчих координаційно-методичних рад з правової освіти населення».
    Узагальнення проведення тестування спеціалістів районних та міських управлінь юстиції з питань правової роботи  направлено  керівникам вказаних управлінь для вжиття заходів реагування.
30.09.2013 року проведено навчально-практичний семінар із спеціалістами міських та районних управлінь юстиції, метою якого було обговорення рекомендацій Міністерства юстиції України за результатами Узагальнення стану організації правової роботи головними управліннями юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі та районними, районними у містах, міськими (міст обласного значення), міськрайонними управліннями юстиції у І півріччі 2013 року в порівнянні з І півріччям 2012 року, направленого листом Міністерства юстиції України від 16.09.2013 року №10.3-32/605; роз’яснення Порядку здійснення перевірок районними, міськими управліннями юстиції у відповідності до Примірної програми проведення перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства в міністерствах, інших органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських об’єднаннях, затвердженої наказом Міністерства юстиції України 11.03.2013 № 403/5;
- за звітний період Головним управлінням юстиції проведено 35 стажувань (2012 р. – 30), з них пройшли стажування 24 юрисконсульти (2012 р. – 19) та 11 працівників територіальних управлінь юстиції (4 начальники та 7 спеціалістів) (2012 р. – 11).
    Під час проходження стажування працівники юридичних служб, начальники та спеціалісти районних/міських управлінь юстиції ознайомлюються з досвідом та узагальненнями роботи кращих юридичних служб області, мають можливість ознайомитися зі змінами в чинному законодавстві та відповідними нормативними актами, методичними напрацюваннями Головного управління юстиції тощо;
- за станом на 24.12.2013 року Головним управлінням юстиції сформовано Перелік об’єктів перевірок стану правової роботи, до якого включено 61 орган. 
    Відповідно до планів роботи Головного управління юстиції у Чернівецькій області на 2013 рік, упродовж звітного періоду здійснено фактично 32 (за планом 30) перевірки щодо організації і проведення правової роботи в територіальних органах міністерств, інших центральних органах виконавчої влади, департаментах, управліннях, відділах облдержадміністрації, на державних підприємствах, в установах, організаціях та районних/міських управліннях юстиції (2012 р. – за планом 30, фактично проведено 31), в тому числі  з них 3 спільні та 2 контрольні. З них перевірено:
10 територіальних управлінь юстиції – Новоселицьке (комплексна), Кельменецьке (планова), Новодністровське (комплексна), Сокирянське (планова), Путильське (контрольна), Чернівецьке (планова), Хотинське (планова), Новодністровське (контрольна), Вижницьке (комплексна), Герцаївське (комплексна) (2012 р. - 7);
8 державних підприємств, установ, організацій, в т. ч. Чернівецький обласний центр гідрометеорології; Чернівецький обласний центр соціально-психологічної допомоги; Державне підприємство «Чернівецький лісгосп»; Чернівецький обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді; Державну бюджетну установу «Чернівецький регіональний центр з інвестицій та розвитку»; Чернівецьку обласну державну телерадіокомпанію та інші (2012 р. - 10);
14* територіальних органів центральних органів виконавчої влади, а також структурних підрозділів обласної державної адміністрації, в т .ч. управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації; управління інфраструктури та туризму Чернівецької обласної державної адміністрації; інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у Чернівецькій області; управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства у Чернівецькій області; Головне управління статистики у Чернівецькій області; Територіальну державну інспекцію з питань праці у Чернівецькій області; Департамент економічного розвитку і торгівлі Чернівецької обласної державної адміністрації; Державну екологічну інспекцію у Чернівецькій області; відділ Державної пенітенціарної служби України в Чернівецькій області; управління капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації; управління Укртрансінспекції у Чернівецькій області; Державну службу з лікарських засобів у Чернівецькій області; управління державної міграційної служби України в Чернівецькій області (2012 р. - 5). 
   Упродовж 2013 року із загальної кількості проведених перевірок (32) здійснено 3 спільні перевірки з працівниками юридичного відділу апарату облдержадміністрації, а саме: в управлінні культури Чернівецької обласної державної адміністрації; управлінні інфраструктури та туризму Чернівецької обласної державної адміністрації та управлінні капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації (2012 р. - 12) та 2 контрольні – Путильського районного та Новодністровського міського управлінь юстиції, результати яких показали значне покращення в організації роботи управлінь та усунення їх працівниками всіх можливих недоліків, виявлених під час планових перевірок.
    З метою підвищення професійного рівня працівників територіальних управлінь юстиції, Головним управлінням юстиції практикується їх залучення до перевірок. Так, до перевірок в Чернівецькому обласному центрі з гідрометеорології залучався провідний спеціаліст Заставнівського районного управління юстиції Кошкарова Л.І.; управлінні культури обласної державної адміністрації - головний спеціаліст Кіцманського районного управління юстиції Семененко Т.М.; Державному підприємстві «Чернівецький лісгосп» - головний спеціаліст Новодністровського міського управління юстиції Ворощук Ю.М.; Чернівецькому обласному центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді – провідний спеціаліст Сокирянського районного управління юстиції Московчук І.Б.; інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Чернівецькій області – провідний спеціаліст Путильського районного управління юстиції Фокшек І.В.; Головному управлінні статистики у Чернівецькій області - провідний спеціаліст Вижницького районного управління юстиції Дарій Н.В.; Територіальній державній інспекції з питань праці у Чернівецькій області – провідний спеціаліст Герцаївського районного управління юстиції Руссу А.І.; відділі Державної пенітенціарної служби України в Чернівецькій області - провідний спеціаліст Хотинського районного управління юстиції Соник Н.Г.

    Під час здійснення перевірок було виявлено 247 (2012 р. - 93) порушень чинного законодавства, наприклад:
- п.п. 4, п. 10 та  п.п. 3 п.11 Загального положення про юрслужбу в частині проведення юрслужбою експертизи проектів актів та інших документів, підготовлених структурними підрозділами управління, погодження (візування) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів або осіб, що їх заміщують» (управління культури облдержадміністрації, Чернівецький обласний центр соціально-психологічної допомоги, ДП «Чернівецьке лісове господарство», Чернівецький обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, управління інфраструктури та туризму облдержадміністрації, управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Чернівецькій області, управління державної міграційної служби України у Чернівецькій області, Державна екологічна інспекція у Чернівецькій області);
- п.п.5 п.10 та  п.п. 4 п. 11 Загального положення про юрслужбу щодо здійснення юридичною службою разом із структурними підрозділами роботи з перегляду згідно з її компетенцією актів та інших документів з метою приведення їх у відповідність із законодавством (управління культури облдержадміністрації, управління інфраструктури та туризму облдержадміністрації, управління державної служби надзвичайних ситуацій України у Чернівецькій області, управління капітального будівництва облдержадміністрації);
- п.п.12 п.10 та п.п.8 п. 11 Загального положення про юрслужбу, згідно яких «юридична служба управління відповідно до покладених на неї завдань повинна здійснювати контроль за дотриманням структурними підрозділами встановленого в управлінні порядку пред’явлення і розгляду претензій» (управління культури облдержадміністрації, Чернівецький обласний центр з гідрометеорології, Чернівецький обласний центр соціально-психологічної допомоги, ДП «Чернівецьке лісове господарство», Чернівецький обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Чернівецькій області, управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Чернівецькій області, Державна бюджетна установа «Чернівецький регіональний центр  з інвестицій та розвитку»);
 - ст.10 ЗУ «Про відпустки» в частині, де вказується, що уповноважений орган підприємства, установи, організації зобов'язаний  письмово повідомити  працівника  про дату початку відпустки не пізніш як за два  тижні  до встановленого графіком терміну (управління культури облдержадміністрації, Чернівецький обласний центр з гідрометеорології, ДП «Чернівецьке лісове господарство», управління інфраструктури та туризму облдержадміністрації, Державна служба з лікарських засобів у Чернівецькій області, управління Укртрансінспекції у Чернівецькій області, управління державної служби з надзвичайних ситуацій України у Чернівецькій області, державна міграційна служба України в Чернівецькій області, Чернівецька обласна державна телерадіокомпанія, відділ Державної пенітенціарної служби України в Чернівецькій області, Державна екологічна інспекція у Чернівецькій області, Державна бюджетна установа «Чернівецький регіональний центр з інвестицій та розвитку»);
- Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2011р. № 1242 в частині, що стосується питань оформлення та видання розпорядчих документів (далі – Типова інструкція з діловодства) (управління культури облдержадміністрації, Чернівецький обласний центр з гідрометеорології, Чернівецький обласний центр соціально-психологічної допомоги, ДП «Чернівецьке лісове господарство», Чернівецький обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Чернівецькій області, управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Чернівецькій області, управління інфраструктури та туризму облдержадміністрації, Головне управління статистики у Чернівецькій області, Управління Укртрансінспекції у Чернівецькій області, управління державної служби надзвичайних ситуацій України у Чернівецькій області, державна міграційна служба України в Чернівецькій області, управління капітального будівництва облдержадміністрації, Чернівецька обласна державна телерадіокомпанія, відділ Державної пенітенціарної служби України в Чернівецькій області, Державна екологічна інспекція у Чернівецькій області, Департамент економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації, Державна бюджетна установа «Чернівецький регіональний центр  інвестицій та розвитку»);
- не виконуються рекомендації Міністерства юстиції України від 23.01.2007 №35-14/7 «Про порядок ведення претензійної та позовної роботи на підприємстві, установі, організації» (управління культури облдержадміністрації, Чернівецький обласний центр з гідрометеорології, Чернівецький обласний центр соціально-психологічної допомоги, ДП «Чернівецьке лісове господарство», Чернівецький обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Чернівецькій області, управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Чернівецькій області, Державна бюджетна установа «Чернівецький регіональний центр  інвестицій та розвитку»);
- п. 2 Типової інструкції з діловодства «Інструкція з діловодства управління не погоджена з архівною установою» (управління культури облдержадміністрації, Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю  у Чернівецькій області, управління інфраструктури та туризму облдержадміністрації, Державна бюджетна установа «Чернівецький регіональний центр  інвестицій та розвитку»);
- статті 36 КЗпПУ «Підстави припинення трудового договору….» (управління культури облдержадміністрації);
- п.п.11 п.10 та п.п.6 п.11 Загального положення про юрслужбу, «юрслужба  організовує роботу, пов’язану з укладенням договорів…» (управління культури облдержадміністрації, Чернівецький обласний центр соціально-психологічної допомоги, ДП «Чернівецьке лісове господарство», Чернівецький обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, управління інфраструктури та туризму облдержадміністрації, управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Чернівецькій області, управління державної служби надзвичайних ситуацій України у Чернівецькій області);
- п.п. 22 п. 10 та п.п. 19 п. 11 Загального положення про юридичну службу,  юрисконсульт повинен організовувати і проводити роботу, спрямовану на підвищення рівня правових знань працівників, роз’яснювати практику застосування законодавства, надавати консультації з правових питань (Чернівецький обласний центр з гідрометеорології, Чернівецький обласний центр соціально-психологічної допомоги, Чернівецький обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Чернівецькій області, управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Чернівецькій області);
- недотримання вимог п. 19 Загального положення про юрслужбу щодо дотримання кваліфікаційних вимог працівників при прийнятті на роботу (Чернівецький обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Чернівецькій області, Управління Укртрансінспекції у Чернівецькій області, управління державної служби надзвичайних ситуацій України у Чернівецькій області,  Державна екологічна інспекція у Чернівецькій області);
- наказу Міністерства статистики України від 27.10.1995р. № 277 «Про затвердження типових форм первинного обліку особового складу» (із змінами) (Чернівецький обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Чернівецькій області, управління інфраструктури та туризму облдержадміністрації, управління охорони, використання і відтворення водних біоресурсів та регулювання рибальства в Чернівецькій області);
- Типової форми № П-10, затвердженої наказом Міністерства статистики України від 27.10.1995 року № 277 «Про затвердження типових форм первинного обліку особового складу» (із змінами) (Державна служба з лікарських засобів у Чернівецькій області, управління державної служби надзвичайних ситуацій України у Чернівецькій області, державна міграційна служба України в Чернівецькій області, Державна екологічна інспекція у Чернівецькій області, Департамент економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації, Державна бюджетна установа «Чернівецький регіональний центр  інвестицій та розвитку»);
- п.20 Типовых правил внутреннего трудового распорядка для рабочих и  служащих предприятий, учреждений, организаций, утвержденых Государственным комитетом СССР по труду и социальным вопросам по согласованию с ВЦСПС (постановление от 20.07.1984 г. N 213) (управління Укртрансінспекції у Чернівецькій області, управління державної служби надзвичайних ситуацій України у Чернівецькій області, відділ Державної пенітенціарної служби  України в Чернівецькій області);
-  Типова форма М-3, затверджена постановлением Госкомстата СССР от 28.12.89 №241 «Об утверждении форм первичной учетной документации для предприятий и организаций» (управління Укртрансінспекції у Чернівецькій області);
- ст. 14 ЗУ «Про державну службу»,  ст. ст. 147 – 151 Кодексу законів про працю України, пункту 102 Типової інструкції з діловодства (Державна екологічна інспекція у Чернівецькій області, Державна бюджетна установа «Чернівецький регіональний центр  інвестицій та розвитку») тощо.
Перевірки проводилися згідно вимог наказу Міністерства юстиції України „Про затвердження Порядку проведення органами юстиції перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства”, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 18.01.2012 за № 91/5 та зареєстрованого Міністерством юстиції України 19.01.2012 за № 75/20388 та наказу Міністерства юстиції України від 11.03.2013. № 403/5 «Про затвердження Примірної програми проведення перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських об'єднаннях».
При проведенні перевірок стану правової роботи належна увага приділяється перевірці питань організації та ведення договірної, претензійно-позовної роботи, захисту інтересів підприємств, установ, організацій у судах, забезпечення дотримання трудового законодавства тощо.
Пропозиції щодо притягнення працівників юридичних служб до відповідальності у 2013 році працівниками Головного та територіальних управлінь юстиції не вносились (у 2012р. – 1, Головним управлінням юстиції спільно з Новоселицьким районним управлінням юстиції).
За наслідками перевірок об’єктів правової роботи на оперативних нарадах заслуховувалися результати їх проведення, надавалась методична та практична допомога, здійснювалась робота з підвищення кваліфікації працівників юрслужб.
Довідки з рекомендаціями направлялися об’єктам правової роботи до відома та вжиття відповідних заходів, проконтрольовано виконання рекомендацій та отримання відповідей. За результатами перевірок було надіслано 32 рекомендацій, на які отримано відповіді  (2012р. – 29).
Протягом 2013 року Головним управлінням юстиції у Чернівецькій області та його територіальними органами приділялася значна увага поширенню правових знань через засоби масової інформації.
   Працівниками Головного управління юстиції налагоджено співпрацю з місцевими засобами масової інформації: радіомовленням, телебаченням, друкованими періодичними виданнями «Чернівці», «Молодий буковинець», «Буковинський вісник державної служби та місцевого самоврядування», «Свобода слова», та «Ва-Банк» та іншими.
     Впродовж 2013 року в обласних та районних газетах керівництвом та спеціалістами Головного управління юстиції здійснено 227 виступів: опубліковано 126 статей, по обласному радіо відбувся 101 виступ. Відбулося 2 телеефіри студії А-3 та 1 радіоефір Чернівецького радіомовлення «Буковина».
Основна їх спрямованість полягала в доведенні до населення чинного законодавства, його коментарів та роз’яснення практики застосування. Серед порушуваних тем – роз’яснення земельного, житлового, цивільного та сімейного законодавства, порядку стягнення заборгованості по заробітній платі та аліментах, інформації про зареєстровані в області осередки політичних партій та громадські організації, повідомлення про зміни в законодавстві.
На обласному радіо продовжують діяти рубрики «Юстиція інформує» та «Дітям про їх права».

    При Головному управлінні юстиції функціонує веб-сайт, на якому створено та підтримуються в контрольному стані наступні рубрики «Правова робота», «Публікації та роз’яснення законодавства», «Безоплатна правова допомога», «Систематизація законодавства», «Методичні напрацювання Головного управління юстиції у Чернівецькій області», «Віртуальна громадська приймальня Головного управління юстиції у Чернівецькій області», «Газета «Новини від юстиції» та інші.
    Районними/міськими управліннями юстиції у 2013 році запроваджено функціонування власних веб-сайтів. На сьогоднішній день проводиться робота щодо їх наповнюваності.
    У 2013 році Головним управлінням юстиції узагальнено типові порушення, виявлені під час перевірок об’єктів правової роботи у І півріччі 2013 року та розповсюджено серед територіальних управлінь юстиції для недопущення аналогічних.
За результатами семінару, підготовлено Узагальнення проведення тестування спеціалістів районних та міських управлінь юстиції з питань правової роботи, яке направлено їм до відома, недопущення таких в майбутньому та покращення організації роботи.
Узагальнення позитивного досвіду роботи Державної служби з лікарських засобів у Чернівецькій області з питань обліку та систематизації законодавства розповсюджено серед підпорядкованих управлінь юстиції для використання в роботі.

   З метою здійснення методичного керівництва правовою роботою юрисконсультів області, Головним управлінням юстиції  впродовж звітного періоду підготовлено 12 методичних рекомендацій, з них:
- «Антидискримінаційна експертиза проектів нормативно-правових актів»;
- «Збірник тестів для перевірки знань працівників районних та міських управлінь юстиції з питань державної реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової роботи, порядку проведення органами юстиції перевірок стану правової освіти та організації діяльності міжвідомчих координаційно-методичних рад з правової освіти населення» (за якими перевірялися знання працівників районних/міських управлінь юстиції  Чернівецької області);
- «Правильне оформлення та складання документів без проблем»;
- «Захист прав споживачів»;
- «Порядок ведення трудових книжок»;
- «Загальні положення про правила внутрішнього трудового розпорядку»;
- «Загальні положення про колективний договір»;
- «Розгляд індивідуальних трудових спорів на підприємстві»;
- «Особливості укладення договорів, їх види. Контракт як особлива форма договору»;
- «Вимоги до оформлення та складання посадової інструкції»;
- «Поняття позову та його види»;
- «Методичний порадник щодо організації роботи громадської приймальні з надання  безоплатної первинної правової допомоги при Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області та його територіальних органах.
Розроблені буклети: «Громадські приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги при органах юстиції Чернівецької області. Довідник», «Надання безоплатної первинної  правової допомоги», «Надання безоплатної вторинної правової допомоги», «Судові витрати у цивільній справі», «Як і коли можна звернутися до Європейського суду з прав людини».

    На виконання пункту 15 Загального положення про юридичну службу, Головним управлінням юстиції здійснюється робота щодо вивчення структури та чисельності юридичних служб об’єктів правової роботи. Вивчається перспективна потреба в юридичних кадрах об’єктів правової роботи, вид та склад юридичних служб, фаховий та освітній рівень.
    Так, в області охоплено правовим обслуговуванням 12 місцевих державних адміністрацій, 91* територіальних органів центральних органів виконавчої влади, в т.ч структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, 23 органи місцевого самоврядування, 33 державних підприємств, установ, організацій. Всього 186.
    Штатних юристів в місцевих державних адміністраціях нараховується 27,  територіальних органах центральних органів виконавчої влади, в т. ч. структурних підрозділах місцевих державних адміністрацій – 146*, в органах місцевого самоврядування 35, на державних підприємствах, установах, організаціях 36. Всього 244.
    Не охоплено правовим обслуговуванням 137* територіальних органів центральних органів виконавчої влади, в т.ч структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій,  264 органів місцевого самоврядування, 43 державних підприємств, установ, організацій. Всього 444.
    В територіальних органах центральних органів виконавчої влади, в т. ч. структурних підрозділах місцевих державних адміністрацій нараховується 19* вакантних посад юрисконсультів, в органах місцевого самоврядування 1, на державних підприємствах, установах, організаціях 1. Всього вакантними, за станом на  24.12.2013 року, є 21 посада. 
     Всі райдержадміністрації та облдержадміністрація охоплені правовим обслуговуванням.
Причиною відсутності посад юрисконсультів в сільських та селищних радах є відсутність фінансування та не передбачення, у зв’язку з цим, посад юрисконсультів в штатних розписах. При цьому, правовим обслуговуванням охоплено всі районні, міські, обласна та районні у місті ради.

    З метою забезпечення координації та методичного керівництва правовою роботою в територіальних органах міністерств, інших центральних органах виконавчої влади, Чернівецькій обласній державній адміністрації, її департаментах, управліннях, відділах, державних підприємствах, установах, організаціях та державних господарських об’єднаннях, наказом від 28.04.2012 № 105/о при Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області створено Методичний кабінет для юрисконсультів територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Чернівецької обласної державної адміністрації, її структурних підрозділів, державних підприємств, установ, організацій та державних господарських об’єднань. Наказом затверджено Положення про методичний кабінет, призначено завідуючого методичним кабінетом та визначено графік роботи методичного кабінету - щочетверга з 9:00 до 13:00, з 13:45 до 18:00 год.  
   Протягом 2013 року до методичного кабінету звернулося 180 юрисконсультів об’єктів правової роботи з питань отримання інформації з питань систематизації законодавства, організації роботи юрисконсультів, з кадрових питань, обліку претензійно-позовної роботи, отримання нормативних актів з офіційних видань Мін’юсту та інших (2012р. – 143).
    Територіальними управліннями юстиції створено аналогічні методичні кабінети для юрисконсультів територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, їх структурних підрозділів, державних підприємств, установ, організацій. Затверджено Положення про методичний кабінет, призначено завідуючих, визначено графік їх роботи та забезпечено їх документальне підтвердження.
    При методичному кабінеті в Головному управлінні юстиції зосереджені необхідні нормативно-правові акти, методичні рекомендації з питань правової роботи, добірки зразків документів, які необхідні працівникам юридичних служб у їх практичній діяльності, посібники, збірники зразків установчих документів. Оформлено стенд “Нове в законодавстві України”. Для роботи управління, в тому числі методичного кабінету, у 2013 році передплачувалися такі видання: Офіційний вісник України. Із змінами; Систематичне зібрання чинного законодавства; Кодекси України; Урядовий кур’єр; Голос України; Бюлетень Міністерства юстиції України; Все про бухгалтерський облік; Юрист консультує; Юридичний вісник України; Офіційний вісник Президента України; Праця і зарплата; Держслужбовець; Довідник кадровика тощо.
   У відділі використовуються комп’ютерна пошукова система “Ліга-Закон”,  а також мережа Інтернет, яка полегшує роботу з пошуку нормативних актів, необхідних для роботи управління. Також в Головному управлінні юстиції є доступ до Інформаційного фонду Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів з 2 комп’ютерів.

    При Головному управлінні юстиції, 11 районних управліннях юстиції, 2 міських: Чернівецькому та Новодністровському, на виконання вимог Закону України «Про безоплатну правову допомогу», Порядку роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 21.09.2011 № 3047/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.09.2011 за № 1114/19852 та наказу Головного управління юстиції у Чернівецькій області від 06.01.2012 № 01/0 «Про організацію діяльності громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги при Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області» (із змінами) та відповідних наказів територіальних управлінь юстиції, діють 14 громадських приймалень з надання безоплатної первинної правової допомоги.
   Окремими наказами визначено їх місцезнаходження, призначено завідувачів, затверджено графіки роботи. В місцевих засобах масової інформації періодично доводяться оголошення про режим їх роботи.
    На виконання доручення Міністерства юстиції України, надісланого листом від 23.04.2013 року № 10.3 – 32/273 «Щодо ефективності роботи громадських приймалень та реалізації Плану заходів з виконання у 2013 році Національної програми сприяння малого підприємництва», наказом від 24.05.2013 № 54/0 «Про внесення змін до наказу від 06.01.2013 року № 01/0 «Про організацію діяльності громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги при Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області» визначено, що прийом громадян здійснюватиметься щовівторка та щочетверга з 10-00 год. до 16-00 год. Прийом осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, проводиться постійно в установлені дні та години.
Роботу громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги, що діє при Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області, забезпечує, організовує та контролює завідувач.
   Завідувачем громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги при Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області  призначено начальника відділу реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової роботи та освіти І.Л. Німіжан.
Графік роботи приймальні та Порядок її роботи оприлюднені у місцевих засобах масової інформації, а також розміщені в кабінеті громадської приймальні та приміщенні Головного управління юстиції у Чернівецькій області.
   Так, в газеті «Новини від юстиції» № 1 (10) від 17.01.2013р. опубліковано Порядок роботи громадської приймальні, графік її роботи на 2013 рік, статтю «Безоплатна правова допомога в дії».
    Інформацію про зміни в графіку роботи громадської приймальні розміщено в газеті «Новини від юстиції» № 11(20) від 13.06.2013р. та оприлюднено на обласному радіомовленні 28.05.2013 року.
    Висвітлено по радіомовленню «Буковина» 24.07.2013р. статтю начальника відділу реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової роботи та освіти Головного управління юстиції у Чернівецькій області І.Німіжан на тему: «Надання безоплатної правової допомоги громадськими приймальнями органів юстиції області» та інформацію про зміни в графіку роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги Головного управління юстиції у Чернівецькій області на 2013 рік.
Стаття «Закон України «Про безоплатну правову допомогу» в дії»» опублікована в газеті «Новини від юстиції» від 27.06.2013р. № 12 (21).
Стаття «Безоплатна правова допомога» опублікована в газеті «Новини від юстиції» від 10.10.2013р. № 12 (21).
20.02.2013 року було проведено прямий ефір "Телевізійна служба А-3" Чернівецької обласної телерадіокомпанії, під час якого обговорювалися питання надання безоплатної правової допомоги в області.
    25.09.2013 року було проведено прямий ефір Чернівецького обласного радіомовлення «Буковина», під час якого було обговорено питання надання громадянам безоплатної первинної та вторинної правової допомоги.
08 жовтня 2013 року о 18-00 год. відбувся прямий ефір "Телевізійна служба А-3" Чернівецької обласної телерадіокомпанії на тему: "Діяльність юстиції краю. Законодавчі та нормативні зміни, які набули чинності у 2013 році. До Дня юриста".
Слід зазначити, що під час ефіру громадяни мали можливість за допомогою телефонного опитування висловити власну позицію з питання: «Чи знаєте Ви, де можна отримати безоплатну правову допомогу?». За результатами опитування було встановлено, що 68 % громадян знають, де можна отримати безоплатну первинну та вторинну правову допомогу, 10% - відповіли, що їм байдуже і лише 22 % громадян відповіли, що не знають.
З метою розповсюдження інформації про роботу громадських приймалень області, адрес їх місцезнаходження, надання первинних знань про безоплатну первинну та вторинну правову допомогу, Головним управлінням розроблено буклети «Надання безоплатної первинної правової допомоги», «Надання безоплатної вторинної правової допомоги», «Громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги при органах юстиції Чернівецької області. Довідник.».
    Для належної роботи приймальні виділено окреме приміщення та відповідне матеріально-технічне обладнання.
Для забезпечення ефективної роботи приймальні начальник Головного управління юстиції  залучає працівників органу, до компетенції яких належить питання, порушені особою, що звернулася. Також в роботі приймальні беруть активну участь члени Координаційної ради молодих юристів при Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області, на виконання рекомендацій Міністерства юстиції до прийому громадян долучено голову  Чернівецької обласної організації Союзу юристів України Сушинського І.В., начальника юридичного відділу апарату облдержадміністрації Базюка Ю.Р., начальника юридичного відділу Чернівецької міської ради  Шибу О.М.,  адвоката, члена Чернівецької міської організації союзу юристів України Псарюка В.П. Аналогічно проводиться робота в територіальних підрозділах. 
    Облік громадян, які звертались до приймальні, здійснюється за допомогою журнальної форми. Так, впродовж 2013 року було зафіксовано 340 звернень осіб до громадської приймальні Головного управління юстиції. З них надано допомогу у складанні заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру) 14 громадянам. Громадяни найчастіше зверталися з питань оформлення спадщини, порядку звернення до суду, виконання рішення суду, оформлення прав на земельну ділянку, стягнення аліментів та з пенсійних питань тощо.
Головне управління юстиції у Чернівецькій області під час здійснення перевірок органів виконавчої влади вносить пропозиції про створення при них громадських приймалень з надання безоплатної первинної правової допомоги (при наявності юридичних служб). На виконання рекомендацій та за наслідками перевірки у 2013 році, такі громадські приймальні створено при Головному управлінні статистики у Чернівецькій області, управлінні Державної міграційної служби України в Чернівецькій області, відділі Державної пенітенціарної служби України у Чернівецькій області. Інші органи такі не створили у зв’язку з відсутністю у їх складі юридичних служб.
Громадськими приймальнями територіальних управлінь юстиції впродовж 2013 року надано 1651 консультація, в тому числі надано допомогу у складанні заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру) 43 громадянам.
Найбільше консультацій надано Новоселицьким – 263,  Кіцманським  – 194, Чернівецьким – 165, Герцаївським – 162, районними/міськими управліннями юстиції.
   При наданні правових консультацій працівники органів юстиції користуються нормативно-правовою базою, яка наявна та підтримується у контрольному стані. Разом з тим, при наданні допомоги у складанні документів правового характеру надаються примірні зразки документів для подальшого складання відповідного документу.
    Робота громадських приймалень щопівріччя аналізується та з найбільш наболілих питань, з яких звертаються громадяни до приймалень, здійснюються виступи у ЗМІ, розробляються методичні рекомендації тощо.
     У лютому 2013 року на колегії Головного управління юстиції у Чернівецькій області розглянуто питання «Про узагальнення  роботи Головного управління юстиції у Чернівецькій області, районних та міських управлінь юстиції з організації правової освіти та правової роботи у 2012 році», під час якої обговорювалася також робота громадської приймальні, внесено відповідні пропозиції та забезпечено їх виконання.
     У липні 2013 року на колегії Головного управління юстиції у Чернівецькій області розглянуто питання «Про стан надання безоплатної первинної правової допомоги громадськими приймальнями Головного управління юстиції в області та його територіальними органами», під час якої внесено відповідні пропозиції та забезпечено їх виконання.
За результатами проведеного аналізу питань, з яких звертаються громадяни по правову допомогу до громадських приймалень органів юстиції області, є питання цивільного права – 160, сімейного права – 103, трудового законодавства – 78, земельного  - 77, соціального захисту – 56.

    Крім того, на веб-сайті Головного управління юстиції у Чернівецькій області створено Віртуальну громадську приймальню з надання правових консультацій, що дає змогу громадянам задавати питання правового характеру
та отримувати відповіді на них за допомогою комп’ютерної техніки.
Аналогічні створені на веб-сайтах районних/міських управлінь юстиції.
Наразі до Віртуальної громадської приймальні Головного управління юстиції у Чернівецькій області звернулися три особи, яким було надано правову консультацію.

    Наказом Головного управління юстиції від 24.07.2012р. № 403  затверджено Порядок особистого прийому громадян в Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області. Окремо, наказом Головного управління юстиції у Чернівецькій області від 13.09.2012р. № 486 затверджено Графік особистого прийому громадян керівництвом Головного управління юстиції у Чернівецькій області та Графік особистого прийому громадян посадовими особами структурних підрозділів Головного управління юстиції у Чернівецькій області. Наказом Головного управління юстиції у Чернівецькій області від 09.07.2013 № 44/5 затверджено Графік особистого прийому громадян керівництвом Головного управління юстиції у Чернівецькій області та Графік особистого прийому громадян посадовими особами структурних підрозділів Головного управління юстиції у Чернівецькій області.
У звітному періоді ними було прийнято 265 громадян. Звернення стосувались питань працевлаштування, стягнення аліментів, одержання інформації з питань посвідчення документів, реєстрації народжень, заключення шлюбів з іноземцями тощо.
На сайті Головного управління юстиції розмішені рубрики «Громадські приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги», в якій розміщено нормативно-правову базу, інформацію про громадські приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги при органах юстиції Чернівецької області, графік роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги при Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області на II півріччя 2013 року та рубрика «Безоплатна правова допомога», в якій розміщені підрубрики «Безоплатна первинна правова допомога», «Виїзні консультативні пункти», «Загальна інформація про формування системи безоплатної правової допомоги», «Юридичні клініки», «Контактна інформація центрів з надання безоплатної  вторинної правової допомоги про випадки затримання осіб, залучення захисника за призначенням та для проведення окремих процесуальних дій».
     Наказом Головного управління юстиції у Чернівецькій області від 10.01.2013 № 10 «Про забезпечення участі працівників Головного управління юстиції у Чернівецькій області в роботі громадської приймальні при Головному управлінні Пенсійного фонду України в Чернівецькій області» (із змінами)  забезпечено участь в роботі громадської приймальні при Головному управлінні Пенсійного фонду України в Чернівецькій області наступних працівників Головного управління юстиції у Чернівецькій області:
-    начальника Головного управління юстиції у Чернівецькій області Кондрюка К.О.;
-    заступника начальника Головного управління юстиції у Чернівецькій області Беженаря М.Д.;
-    заступника начальника Головного управління юстиції у Чернівецькій області Безрядіна О.В.;
-    начальника відділу реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової роботи та освіти Головного управління юстиції у Чернівецькій області Німіжан І.Л.;
-    начальника відділу контролю, документування та звернення громадян Головного управління юстиції у Чернівецькій області Губченка С.М.;
-    провідного спеціаліста відділу реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової    роботи    та   освіти Головного управління юстиції у Чернівецькій області Венерського О.С.
Працівники, залучені до роботи громадської приймальні, забезпечують прийом громадян кожної другої середи місяця з 9-00 до 13-00 та з 13-45 до 18-00, надають їм первинну правову допомогу, а також здійснюють окремий облік прийому громадян.
Так, за 2013 рік було зареєстровано 157 звернень громадян, яким було надано консультації та роз’яснення з питань соціального та пенсійного забезпечення.
Працівники районних/міських управлінь юстиції беруть участь в роботі 20 громадських приймалень, що діють при місцевих органах виконавчої влади та місцевого самоврядування. З початку року ними було надано 471 консультація через такі приймальні.
Головним управлінням юстиції у Чернівецькій області наказом від 16.05.2012 № 117/0 «Про виїзні консультативні пункти Головного управління юстиції у Чернівецькій області» (із змінами) створено 16 виїзних консультативних пунктів за погодженням з керівниками нижчевикладених закладів.
Такі діють при обласній науковій бібліотеці м. Чернівці, при Вижницькому районному центрі зайнятості, при Глибоцькій селищній раді, Кельменецькій районній державній адміністрації, Кіцманському технікумі Подільського державного аграрно-технічного університету, управлінні праці та соціального захисту населення Новоселицької райдержадміністрації, Новодністровській міській раді, комунальному закладі «Хотинській спеціальній загальноосвітній школі-інтернат №2», відділі Державної пенітенціарної служби України в Чернівецькій області та інших.
Відповідно до наказу Головного управління юстиції у Чернівецькій області від 15.01.2013 року № 17 (із змінами), затверджено Графік роботи виїзних консультативних пунктів.
Начальник Головного управління юстиції у Чернівецькій області К. Кондрюк здійнив у вересні, жовтні та листопаді 2013 року прийом громадян у виїзних консультативних пунктах при Заставнівській районній державній адміністрації, Вижницькому районному центрі зайнятості, управлінні праці та соціального захисту населення Новоселицької районної державної адміністрації.
Заступник начальника Головного управління юстиції у Чернівецькій області М. Беженар у лютому, травні, червні, серпні 2013 року здійснив прийом громадян у консультативних пунктах при Кельменецькій районній державній адміністрації, Новодністровській міській раді, Сторожинецькій районній раді, Путильській селищній раді.   
   Заступником начальника управління О. Безрядіним у лютому, березні, квітні, серпні, жовтні та листопаді 2013 року здійснено прийом громадян  у консультативних пунктах при Вижницькому районному Центрі зайнятості, Глибоцькій селищній раді та при Кельменецькій районній державній адміністрації, Сокирянській районній державній адміністрації, Герцаївському районному управлінні юстиції, Комунальному закладі «Хотинська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат № 2».
   У лютому, березні, травні, червні та листопаді 2013 року прийом громадян здійснювався начальником реєстраційної  служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області Ніколаєвич Т.Г. в управлінні праці та соціального захисту населення Новоселицької районної державної адміністрації, Герцаївському районному управлінні юстиції, Сокирянській районній державній адміністрації, Кельменецькій районній державній адміністрації, Новодністровській міській раді.
   Начальником управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області – Бушкевичем Андрієм Вітольдовичем у лютому, березні,  квітні та червні 2013 року проведено прийом громадян у виїзних консультативних пунктах при Кіцманському технікумі Подільського державного технічного університету, Глибоцькій селищній раді, Сокирянській районній державній адміністрації та при Заставнівській районній державній адміністрації.
  Заступником начальника управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області – Цвіркуном Максимом Михайловичем у жовтні 2013 року проведено прийом громадян у виїзних консультативних пунктах при Глибоцькій селищній раді.
Наказом Головного управління юстиції від 14.02.2013 № 14/0 затверджено Порядок організації та проведення особистих виїзних прийомів громадян керівництвом Головного управління юстиції у Чернівецькій області, який зареєстровано в Головному управлінні юстиції 26.03.2013 за № 4/2377 та опубліковано в газеті «Новини від юстиції» № 5 (14) від 14.03.2013р.
   Всього здійснено 28 виїздів та надано 128 консультацій громадянам.
   В основному громадяни зверталися з питань прийому-звільнення громадян, оформлення допомоги на дитину, створення громадських організацій, питань трудового законодавства, пенсійного забезпечення та ін.
Районними/міськими управліннями юстиції створено 34 виїзні консультативні пункти, здійснено до них 148 виїздів та впродовж 2013 року надано в них правову допомогу 690 громадянам. 

  Наказом Головного управління юстиції від 29.09.2013 № 514 „Про запровадження «ліній довіри”, при Головному управлінні юстиції запроваджено 5 таких ліній:
з питань діяльності Головного управління юстиції та його територіальних органів;
з питань діяльності нотаріату;
з питань діяльності органів державної виконавчої служби;
з питань запобігання та протидії корупції в органах юстиції області;
з питань діяльності реєстраційної служби.
З метою підвищення ефективності правової обізнаності населення області, роз’яснення конституційних прав і свобод людини і громадянина та засобів їх захисту, в Головному управлінні юстиції діє телефон „гарячої лінії”, на яку протягом 2013 року звернулося 61 громадянин. Наказом Головного управління юстиції у Чернівецькій області від 10.01.2013 № 09 затверджено Графік участі  керівництва у прямій „гарячій” телефонній лінії Головного управління юстиції у Чернівецькій області на 2013 рік. Оголошення про графік її роботи було опубліковано в газеті «Новини від юстиції» № 2 (11) від 31.01.2013р.
При районних/міських управліннях юстиції функціонують аналогічні «гарячі лінії», до яких з початку року звернулося 698 громадян.
Робота територіальних управлінь юстиції щодо стану
організації і проведення правової роботи

   Кількість територіальних управлінь юстиції в області становить 13, з них 11 районних та 2 міських управління юстиції.
За звітний період територіальними управліннями юстиції здійснено фактично 108 перевірок (планами передбачено здійснення таких 105) стану організації та проведення  правової роботи в територіальних органах міністерств, інших центральних органах виконавчої влади, місцевих державних адміністраціях, їх управліннях, відділах, державних підприємствах, в
установах, організаціях (2012 р. – фактично здійснено 114, за планом - 111), з них: в державних підприємствах, установах, організаціях - 24 (2012 р. - 51), в місцевих державних адміністраціях – 3 (2012 р. - 27), в територіальних органах центральних органів виконавчої влади, в т.ч. в структурних підрозділах місцевих державних адміністраціях – 81* (2012 р. – 36).
В тому числі здійснено 25 спільних перевірок (2012 р. – 43) та 1 контрольну (2012 р. – 4). 
Під час здійснення перевірок стану правової роботи виявлено 329 порушень чинного законодавства (2012 р. – 308).
За наслідками проведених перевірок територіальними управліннями юстиції надавались письмові рекомендації щодо вдосконалення правової  роботи та вжиття необхідних заходів для усунення виявлених недоліків. Результати перевірок розглядалися  на  оперативних нарадах з керівниками перевірених підприємств, установ, організацій. Контролюється виконання рекомендацій та одержання відповідей.
Впродовж  2013 року надіслано 101 (2012р. – 112) рекомендацію по усуненню недоліків, із них виконано 101 (2012р. – 112).

    Пропозиції щодо притягнення до відповідальності керівників юридичних служб об’єктів правової роботи впродовж 2013 року Головним управлінням юстиції, а також його територіальними підрозділами не вносились (у 2012р. вносилась 1 пропозиція Головним управлінням юстиції спільно з Новоселицьким районним управлінням юстиції про притягнення до відповідальності начальника відділу правового та інформаційного забезпечення апарату Новоселицької райдержадміністрації Гульпе О.Ю. Проте, за рішенням голови Новоселицької райдержадміністрації, до відповідальності не притягувалася).

   Ряд територіальних управлінь юстиції за наслідками здійснених перевірок узагальнили та розповсюдили позитивний досвід стану організації правової роботи (Чернівецьке – 3, Герцаївське – 2, Хотинське – 2, Сокирянське – 1, Заставнівське – 2, Кіцманське – 1).
Під час перевірок  працівниками управлінь юстиції надавалась практична і методична допомога працівникам юридичних служб об’єктів, що перевірялися.
Так, Чернівецьким міським управлінням юстиції з початку року було здійснено 10 перевірок, зокрема перевірено стан правової роботи в  Квартирно-експлуатаційному відділі м. Чернівці; Чернівецькому науково-дослідному та проектному інституті землеустрою; Чернівецькому державному спеціалізованому будівельно-монтажному управлінні по газифікації; Чернівецькому регіональному управлінні державної спеціалізованої фінансової установи «Державний фонд сприяння молодіжному будівництву»; Чернівецькому міському центрі зайнятості; Чернівецькій міській державній лікарні ветеринарної медицини; ДП «Чернівецький геоінфоцентр»; управління Пенсійного фонду в м. Чернівцях; ДП «Чернівецький експертно-технічний центр держгіпромнагляду України; управління Державної Казначейської служби України в м.Чернівцях Чернівецької області.
Найбільш типовими недоліками, що виявлялися під час вказаних перевірок були: невідповідність ведення діловодства Типовій інструкції з діловодства; низький рівень ведення претензійно-позовної роботи; відсутність номенклатури справ; недотримання порядку та оформлення розпорядчих документів тощо.

    Сторожинецьким районним управлінням юстиції здійснено 10 перевірок, зокрема перевірялися ДП «Сторожинецьке лісове господарство»; управління державної казначейської служби у Сторожинецькому районі; управління освіти, сім'ї, молоді та спорту Сторожинецької районної державної адміністрації; районний відділ Головного управління Держсанепідслужби у Чернівецькій області та філія «Сторожинецький автодор»; ДП «Чернівецький облавтодор»; відділ культури, національностей та релігії Сторожинецької районної державної адміністрації; фінансове управління Сторожинецької районної державної адміністрації; відділ Держземагенства у Сторожинецькому районі Чернівецької області; державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Чернівецькій області; управління праці та соціального захисту населення Сторожинецької районної державної адміністрації.
Під час перевірок стану правової роботи у вищезазначених установах виявлено такі порушення чинного законодавства, а саме: видання наказів із недотриманням вимог Типової інструкції з діловодства; відсутність ознайомлень працівників з наказами про прийняття, звільнення, надання відпусток, накладення дисциплінарних стягнень та інших; порушення вимог Типових правил внутрішнього трудового розпорядку для робітників і службовців підприємств, установ, організацій в частині не дотримання строків при складанні графіку відпусток працівників управління (до 5 січня поточного року); відсутність книги наказів з кадрових питань; не оформлені наказом питання організації та ведення договірної роботи, не визначені відповідальні особи за реєстрацію договорів, їх зберігання, здійснення експертиз та контролю за їх виконанням.

    Глибоцьким районним управлінням юстиції здійснено 10 перевірок.  Перевірялось управління Державної казначейської служби України у Глибоцькому районі; відділ культури і туризму Глибоцької райдержадміністрації; Державна районна лікарня ватерної медицини у Глибоцькому районі; управління агропромислового розвитку Глибоцької райдержадміністрації; управління Пенсійного фонду України в Глибоцькому районі; Глибоцька районна централізована бібліотечна система; управління ветеринарної медицини в Глибоцькому районі; управління праці та соціального захисту населення Глибоцької райдержадміністрації; Державна податкова інспекція України у Глибоцькому районі; Глибоцький районний центр зайнятості населення.
Протягом звітного періоду, за наслідками перевірок, було виявлено порушення Типової інструкції з діловодства, Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту України від 29.07.1993 № 58 тощо.

    Вижницьким районним управлінням юстиції здійснено 12 перевірок, в т.ч. в управлінні агропромислового розвитку райдержадміністрації; Вижницькій державній лабораторії ветеринарної медицини; відділі містобудування та архітектури райдержадміністрації;  управлінні державної казначейської служби України у Вижницькому районі; управлінні Пенсійного фонду у Вижницькому районі та ін.
Під час здійснення перевірок було виявлено такі порушення норм чинного законодавства, а саме: п.п. 4 п.11, п.п.17 п.11, п.п.8 п.11 Загального положення про юрслужбу, ст.10 ЗУ «Про відпустки», Типової інструкції з діловодства в частині, що стосується питань оформлення та видання розпорядчих документів тощо.
За результатами перевірок вносилися рекомендації, направлені на зміцнення роботи юридичних служб та усунення виявлених недоліків, проконтрольовано одержання відповідей.

     Основною формою підвищення рівня знань працівників юридичних служб залишається постійно-діючий семінар. Так, територіальними управліннями для юрисконсультів проведено 130 семінарів (2012р. – 116) та 82 (2012р. – 71) для інших категорій працівників. На семінарах проводиться вивчення актуальних питань трудового, земельного, податкового, пенсійного законодавства тощо. До участі в семінарах залучалися працівники юридичних відділів апаратів райдержадміністрацій, управлінь Пенсійного фонду у районах, управлінь Держкомзему у Чернівецькій області, податкових органів та інших служб.
Під час семінарів висвітлювалися питання: «Проведення антидискримінаційної експертизи та громадської антидискримінаційної експертизи проектів нормативно-правових актів», «Основні вимоги Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади під час підготовки наказів (розпоряджень)», «Основні аспекти розгляду звернень громадян», «Заходи, спрямовані на запобігання і протидію корупції», «Грошова компенсація за невикористану відпустку», «Обмеження щодо використання службового становища та інші обмеження, встановлені Законом України «Про засади запобігання і протидію корупції», «Безоплатна правова допомога: реалії та перспективи», «Порядок надання державної допомоги громадянам, які постраждали від нещасного випадку на виробництві під час виконання своїх функціональних обов’язків», «Порядок звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи боржника. Відповідальність за невиконання законних вимог державного виконавця», «Реалізація права громадян на звернення», «Соціальні відпустки як один із видів відпусток», «Дисциплінарна відповідальність як вид юридичної відповідальності» та ін.

    Територіальними управліннями юстиції за звітний період проведено 89 стажувань юрисконсультів територіальних органів центральних органів виконавчої влади, районних державних адміністрацій, їх структурних підрозділів, державних підприємств, установ та організацій (2012р. – 102).

   Про стан організації та проведення правової роботи територіальними управліннями юстиції направлено до відома головам районних державних адміністрацій 28 повідомлень (2012р. – 45).
Територіальними управліннями юстиції для підвищення професійного рівня юрисконсультів підприємств, установ, організацій підготовлено та розповсюджено 176 методичних рекомендацій з різних питань діючого законодавства (2012р. – 136).        
Назви деяких: «Оренда державного майна»; «Особливості заповнення трудових книжок»; «Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»; «Порядок надання додаткових відпусток»; «Щорічні додаткові відпустки та їх тривалість»; «Порядок ведення претензійної та позовної роботи на підприємстві, в установі, організації»; «Трудове законодавство: основні поняття, структура, застосування»; «Правове регулювання надання відпусток працівникам»; „Порядок розгляду звернень громадян. Відповідальність за порушення законодавства про звернення громадян”; «Деякі аспекти звільнення з роботи працівників”; „Порядок вирішення трудових спорів”; „Охорона праці та її організація на підприємстві, в установі, організації”; „Організація договірної роботи на підприємстві, в установі, організації”; „Спадковий договір в цивільному праві України”; „Сучасні проблеми державної реєстрації речових прав на нерухоме майно” тощо.
Працівниками районних/міських управлінь юстиції надано 1388 роз’яснень з питань трудового, земельного, цивільного, господарського законодавства, нормативних актів, якими регулюються засади діяльності та правовий статус державних службовців (2012р. – 1216).

   Голови місцевих державних адміністрацій щопівріччя інформуються про стан правової роботи.

   На лист Міністерства юстиції України від 16.09.2013 № 10.3-32/605 «Про стан організації правової роботи  Головними управліннями юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі та районними, районними у містах, міськими (міст обласного значення), міськрайонними управліннями юстиції у І півріччі 2013 року», повідомляємо наступне.
16 жовтня 2013 року лист та направлене ним Узагальнення про стан організації Головними управліннями юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі правової роботи за 1 півріччя 2013 року (у порівнянні з 1 півріччям 2012 року) обговорено на оперативній нараді при начальнику Головного управління юстиції у Чернівецькій області К.Кондрюку. Прийняті відповідні рішення, забезпечено їх виконання.
Забезпечується контроль за дотриманням керівниками територіальних  органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, органів виконавчої  влади Автономної Республіки Крим,  місцевих державних адміністрацій, а також державних підприємств,  установ, організацій та державних господарських об’єднань вимог Загального положення про юридичну   службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи, організації, затвердженого  постановою Кабінету Міністрів України  від 26.11.2008  № 1040 (із змінами, внесеними постановою КМУ від 13.06.2012 № 536), а також результативність проведення перевірок стану правової роботи.
Так, за результатами проведених перевірок в об’єктах правової роботи виявлено 247 порушень чинного законодавства. За результатами перевірок відповідним посадовим особам надано практичну та методичну допомогу, організовано проходження стажування при Головному управлінні юстиції, проведено семінарські зайняття.
   За результатами проведення 22 перевірок, було внесено відповідні рекомендації щодо усунення виявлених недоліків, покращення організації роботи  та проконтрольовано їх виконання.
Головним управлінням юстиції забезпечується підтримання в контрольному стані Переліку об’єктів перевірок  стану правової роботи, яких в області за станом на 24.12.2013 року нараховується 61. Копія вказаного Переліку додається. Забезпечено їх складення підпорядкованими управліннями юстиції та підтримання їх в контрольному стані.
   При проведенні  перевірок стану правової роботи забезпечується належна увага перевірці питань організації та ведення договірної, претензійно-позовної роботи, захисту інтересів підприємств, установ, організацій у судах, забезпечення дотримання трудового законодавства.
Забезпечується контроль за виконанням наданих рекомендацій за наслідками проведених перевірок стану правової роботи.
Взято до уваги питання щодо ініціювання притягнення до відповідальності керівників юридичних служб об’єктів перевірок, у разі неналежного виконання покладених на нього завдань.
При проведенні перевірок  стану правової роботи враховуються вимоги Примірної  програми проведення перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства  в міністерствах, інших органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських об’єднаннях, затвердженої наказом Міністерства юстиції України  від 11.03.2013 р. № 403/5.

   На сьогоднішній день в області триває робота щодо належного забезпечення організації правової роботи юрслужбами об’єктів правової роботи та її координації працівниками управлінь юстиції.


Начальник Головного управління юстиції
у Чернівецькій області                                                                                                                              К.Кондрюк


Німіжан, Венерський (0372)552720












 
АНОНСИ ПОДІЙ
12 12 2018

14:00 Правовий брейн-ринг "Я маю право"

   
далі...
10 12 2018

11:00 урочисте відкриття Всеукраїнського тижня права н...

 
далі...
31 07 2018

02.08.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.Грушевськ...

02.08.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.Грушевського, 1 каб.332 (зала селекторних нарад Чернівецької обласної ради) відбудеться засідання Комісії з розгляду скарг ГТУЮ в Чернівецькій області за скаргми: ТзОВ "Гіпербуд" на рішення про відмову у державній реєстрації № 41615242 від 14.06.2018 р. ДобкиО.Г.; ПАТ "Національна суспіль
далі...
13 07 2018

16.07.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.А.Коханов...

16.07.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.А.Кохановського, 7 відбудеться засідання Комісії з розгляду скарг ГТУЮ в Чернівецькій області за скаргою Антощук В.В. на дії державного реєстратора Миронюк Я.Ф. 
далі...
18 06 2018

21.06.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.А.Коханов...

 
далі...
ПОСИЛАННЯ

 

 

 

 

'

 


 

 

 

 



  



   

ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА РАДА

ЧЕРНІВЕЦЬКА МІСЬКА РАДА





www.legalaid.gov.ua/ua/konkursadvokativ/ shostyi-konkurs


 

Скайп відділу державної реєстрації актів цивільного стану управління державної реєстрації Головного управління юстиції у Чернівецькій області