АРХІВ НОВИН
«Травень 2025 р. »
ПнВтСрЧтПтСбНд
2829301 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Інформація про діяльність Головного управління юстиції у Чернівецькій області та територіальних управлінь юстиції щодо організації та проведення правової роботи упродовж I півріччя 2012 року
І Н Ф О Р М А Ц І Я
про діяльність Головного управління юстиції у Чернівецькій області
та територіальних управлінь юстиції щодо організації та проведення правової роботи упродовж першого півріччя 2012 року
Організацію правової роботи в Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області забезпечує відділ реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової роботи та освіти, який очолює начальник відділу Німіжан Іра Леонідівна (тел. (0372) 55-27-20).
Питаннями організації правової роботи займається головний спеціаліст відділу реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової роботи та освіти Загул Олена Михайлівна (тел. (0372) 55-19-78).
Положення про відділ реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової роботи та освіти затверджено наказом начальника Головного управління юстиції у Чернівецькій області від 17.11.2011 № 344/о.
Посадові обов’язки працівників затверджені в установленому порядку.
У 1 півріччі 2012 року робота проводилася відповідно до річних, щоквартальних та окремих планів роботи, якими передбачалося здійснення перевірок, узагальнень, проведення семінарів та стажувань, розроблення методичних матеріалів, співпраця зі ЗМІ та юрслужбами, надання методичної та практичної допомоги суб’єктам правової роботи та територіальним управлінням юстиції.

За звітний період діяльність Головного управління юстиції у Чернівецькій області спрямовувалась на удосконалення правової роботи суб’єктів правової роботи, підвищення професійного рівня працівників їх юридичних служб, підготовку та розповсюдження рекомендацій щодо вдосконалення правової роботи та з актуальних питань чинного законодавства.

Головним управлінням юстиції у Чернівецькій області у 1 півріччі 2012 року здійснено ряд організаційних заходів з метою покращення організації правової роботи в області, а саме:

- питання правової роботи розглядались на 4 засіданнях колегії Головного управління юстиції у Чернівецькій області (1 півріччя 2011 р. - 4), зокрема розглядалися основні підсумки діяльності Головного управління юстиції у 2011 році та завдання щодо подальшого підвищення ефективності їх роботи, та результати перевірок Хотинського, Глибоцького, Герцаївського районних управлінь юстиції.
За наслідками колегій прийняті відповідні рішення та проконтрольовано їх виконання;

- питання правової роботи розглядались на 6 оперативних нарадах при в.о. начальника управління Беженарю М.Д. та начальнику відділу реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової роботи та освіти Німіжан І.Л. (1 півріччя 2011 р. - 6).
Зокрема обговорювалися результати проведених перевірок в облдержадміністрації та управлінні у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації, виконавської дисципліни, узагальнення Міністерства юстиції з питань правової роботи за 2011 рік та інші;

- в Головному та територіальних управліннях юстиції продовжують роботу постійно-діючі семінари для юридичних служб територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, державних підприємств, установ, організацій та державних господарських об’єднань. Семінари проводяться щомісячно за розробленою тематикою з питань трудового, земельного, податкового, пенсійного законодавства тощо.
За звітний період проведено 6 постійно-діючих семінарів (1 півріччя 2011 р. – 6), до виступів в яких залучалися працівники юридичного відділу апарату облдержадміністрації, юридичного відділу Головного управління Пенсійного фонду у Чернівецькій області, Головного управління Держкомзему у Чернівецькій області, реєстраційної служби Головного управління юстиції у Чернівецькій області та інші.
Крім того, на базі Головного управління юстиції у Чернівецькій області проводяться семінари з працівниками територіальних управлінь юстиції. Впродовж 1 півріччя 2012 року таких семінарів проведено 2.
Так, 17.02.2012 проведено семінар-нараду з начальниками та спеціалістами районних/міських управлінь юстиції, метою якого було ознайомлення зі змінами в законодавстві та аналіз діяльності міських та районних управлінь юстиції з питань правової роботи за 2011 рік.
23.05.2012 проведено семінар-навчання із спеціалістами міських та районних управлінь юстиції, під час якого працівниками територіальних управлінь юстиції виконувалися практичні завдання у вигляді тестових завдань. За результатами семінару Головним управлінням юстиції проаналізовано якість виконаних завдань, підготовлено узагальнення, яке розповсюджено серед районних та міських управлінь юстиції та вказано працівникам з найбільш низьким рівнем знань на необхідність його підвищення та опитування у липні 2012 року;

- за звітний період Головним управлінням юстиції проведено 18 стажувань (1 півріччя 2011 р. – 20), з них пройшли стажування 12 юрисконсультів (1 півріччя 2011 р. – 14) та 6 начальників та спеціалістів територіальних управлінь юстиції (1 півріччя 2011 р. – 6).
Під час проходження стажування працівники юридичних служб, начальники та спеціалісти районних управлінь юстиції ознайомлюються з досвідом та узагальненнями роботи кращих юридичних служб області. Крім того, юрисконсульти підприємств, установ та організацій мають можливість ознайомлюватися з новими нормативно-правовими актами, змінами в чинному законодавстві та нормативними актами.
Слід зазначити, що Головним управлінням юстиції продовжується співпраця з Чернівецьким регіональним центром перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій. Так, начальником відділу Німіжан І.Л. впродовж півріччя читалися лекції „Правове забезпечення державної служби” для працівників облдержадміністрації, райдержадміністрацій, їх управлінь, відділів, територіальних органів центральних органів виконавчої влади та лекції «Правове забезпечення місцевого самоврядування» для посадових осіб органів місцевого самоврядування.
21.06.2012 начальник відділу Німіжан І.Л. брала участь в роботі круглого столу до Дня державної служби „Реформування нормативно-правового забезпечення державної служби в Україні”. В обговоренні взяли участь директор Чернівецького центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій Ярмистий М.В, завідувач кафедри політології та державного управління Чернівецького національного університету ім. Ю.Федьковича, координатор Буковинського політологічного центру, доктор політичних наук, професор – Круглашов А.М. та начальник управління державної служби Головдержслужби України в Чернівецькій області - Мунтяну А.П.;

- відповідно до планів роботи Головного управління юстиції у Чернівецькій області на 2012 рік, відділом реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової роботи та освіти упродовж звітного періоду здійснено 17 /за планом 17/ (1 півріччя 2011 р. - 26) перевірок щодо організації і проведення правової роботи в територіальних органах міністерств, інших центральних органах виконавчої влади, обласній державній адміністрації, її управліннях, відділах, на державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських об’єднаннях та районних управлінь юстиції. З них перевірено:
3 (1 півріччя 2011 р. - 5) територіальних управлінь юстиції – Глибоцьке (планова), Хотинське (комплексна), Герцаївське (планова);
6 (1 півріччя 2011 р. - 2) державних підприємств, установ, організацій;
4 (1 півріччя 2011 р. - 13) органів виконавчої влади;
4 (1 півріччя 2011 р. - 6) територіальних органів центральних органів виконавчої влади.
Упродовж першого півріччя 2012 року з загальної кількості проведених перевірок (17) здійснено 12 спільних перевірок (1 півріччя 2011 р. - 17).
Спільні перевірки здійснювалися спільно з працівниками міського та районних управлінь юстиції, працівниками юридичного відділу апарату облдержадміністрації в управлінні житлово-комунального господарства обласної державної адміністрації, Головному управлінні Пенсійного фонду України в Чернівецькій області, Чернівецькій обласній державній адміністрації, Чернівецькому обласному центрі зайнятості, Державній фінансовій інспекції у Чернівецькій області, Службі автомобільних доріг у Чернівецькій області, Управлінні державної казначейської служби в Чернівецькій області, управлінні у справах сім′ї, молоді та спорту обласної державної адміністрації, обласній санітарно-епідеміологічній станції, управлінні зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності обласної державної адміністрації та інших.
Під час здійснення перевірок було виявлено 71 (1 півріччя 2011 р. - 88) порушення чинного законодавства, а саме: недотримання постанови КМУ „Про затвердження Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади” від 30 листопада 2011 року № 1242 та постанови КМУ „Про затвердження Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації” від 26.11.2008 № 1040 (далі – Загальне положення про юридичну службу) при затвердженні, візуванні документів тощо, недотримання трудового законодавства, Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 N58, використання в документах постанови КМУ «Про вдосконалення організації правової роботи в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади» від 14.12.2001 №1693, яка втратила чинність, відсутність роботи з систематизації законодавства та підвищення кваліфікації працівників структурних підрозділів та підзвітних установ, відсутність журналів обліку претензій та позовів, недотримання Закону України “Про відпустки” тощо.
Перевірки проводилися згідно вимог наказу Міністерства юстиції України „Про затвердження Порядку проведення органами юстиції перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства”, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 18.01.2012 за №91/5 та зареєстрованого Міністерством юстиції України 19.01.2012 за №75/20388.
При проведенні перевірок стану правової роботи належна увага приділяється перевірці питань організації та ведення договірної, претензійно-позовної роботи, захисту інтересів підприємств, установ, організацій у судах, забезпечення дотримання трудового законодавства.
Пропозицій щодо притягнення працівників юридичних служб до відповідальності у 1 півріччі 2012 року працівниками Головного та територіальних управлінь юстиції періоду не вносились.
За наслідками перевірок суб’єктів правової роботи на оперативних нарадах заслуховувалися результати їх проведення, надавалась методична та практична допомога, здійснювалась робота з підвищення кваліфікації працівників юрслужб, а при виявленні позитивної організації праці юрслужб – узагальнювався та розповсюджувався їх позитивний досвід серед суб’єктів правової роботи в області.
Так, Головним управлінням юстиції у Чернівецькій області узагальнено позитивний досвід роботи юридичного відділу апарату облдержадміністрації, Головного управління Пенсійного фонду України у Чернівецькій області, Державної фінансової інспекції у Чернівецькій області.
Довідки з рекомендаціями направлялися суб’єктам правової роботи до відома та вжиття відповідних заходів, проконтрольовано виконання рекомендацій та отримання відповідей. За результатами перевірок було надіслано 17 рекомендацій, на 17 з них отримано відповіді.

З метою поліпшення стану правової роботи, проведення роз’яснювальної роботи Головним управлінням юстиції впродовж звітного періоду підготовлено 6 методичних рекомендацій, з них: «Вимоги до оформлення та складання посадової інструкції», «Складання і оформлення службових документів», «Особливості співпраці кадрової служби з іншими підрозділами підприємства», «Порядок звернення громадян до місцевого загального суду», «Правове регулювання надання відпусток працівникам», «Процедура ліквідації підприємства», які направлялись для використання в роботі суб’єктам правової роботи.

Головним управлінням юстиції постійно здійснюється робота щодо вивчення структури та чисельності юридичних служб суб’єктів правової роботи. Визначається перспективна потреба в юридичних кадрах суб’єктів правової роботи, здійснюється облік вакансій і осіб, які потребують працевлаштування, надається допомога в кадровому забезпеченні суб’єктів правової роботи.
Так, в області охоплено правовим обслуговуванням 165 місцевих державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, структурних підрозділів, територіальних органів центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ, організацій.
Всього штатних юристів місцевих державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, структурних підрозділів, територіальних органів центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ, організацій 190.
Не охоплено правовим обслуговуванням 305 територіальних органів центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ, організацій. Всі райдержадміністрації та облдержадміністрація охоплені правовим обслуговуванням. Причиною низького рівня охоплення правовим обслуговуванням в сільських та селищних радах є відсутність фінансування та не передбачення посади юрисконсульта в штатному розписі. При цьому правовим обслуговуванням охоплено всі районні, міські, обласна та районні у місті ради.
Кількість вакантних посад юрисконсультів територіальних органів центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ, організацій - 14.
З метою забезпечення координації та методичного керівництва правовою роботою в територіальних органах міністерств, інших центральних органах виконавчої влади, Чернівецькій обласній державній адміністрації, її управліннях, відділах, структурних підрозділах, державних підприємствах, установах, організаціях та державних господарських об’єднаннях, наказом від 28.04.2012 №105/о при Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області створено Методичний кабінет для юрисконсультів територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Чернівецької обласної державної адміністрації, її управлінь, відділів, структурних підрозділів, державних підприємств, установ, організацій та державних господарських об’єднань. Наказом затверджено Положення про методичний кабінет, призначено завідуючого методичним кабінетом - головного спеціаліста відділу реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової роботи та освіти Головного управління юстиції у Чернівецькій області Загул О.М. та визначено графік роботи методичного кабінету - щочетверга з 9:00 до 13:00, з 13:45 до 18:00 год.
З часу створення до методичного кабінету звернулося 20 юрисконсультів суб’єктів правової роботи з питань отримання інформації про порядок систематизації законодавства, організації роботи з діловодства, з кадрових питань, обліку претензійно-позовної роботи, отримання нормативних актів з офіційних видань Мін’юсту та інших.
Територіальними управліннями юстиції створено аналогічні методичні кабінети для юрисконсультів територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, структурних підрозділів, державних підприємств, установ, організацій. Затверджено Положення про методичний кабінет, призначено завідуючих, визначено графік їх роботи та забезпечено її документальне підтвердження.
Про створення таких кабінетів було оголошено у засобах масової інформації області.
При методичному кабінеті в Головному управлінні юстиції зосереджені необхідні нормативно-правові акти, методичні рекомендації з питань правової роботи, добірки зразків документів, які необхідні працівникам юридичних служб у їх практичній діяльності, посібники, збірники зразків установчих документів. Оформлено стенд “Нове в законодавстві України”. Для роботи управління, в тому числі методичного кабінету, у 1 півріччі 2012 року передплачувалися такі видання:
- Офіційний вісник України. Із змінами;
- Систематичне зібрання чинного законодавства;
- Кодекси України;
- Урядовий кур’єр;
- Голос України;
- Бюлетень Міністерства юстиції України;
- Все про бухгалтерський облік;
- Юрист консультує;
- Юридичний вісник України;
- Офіційний вісник Президента України;
- Праця і зарплата;
- Довідник кадровика тощо.
У відділі використовуються комп’ютерні пошукові системи “Ліга-Закон”, „НАУ”, а також мережа Інтернет, яка полегшує роботу з пошуку нормативних актів, необхідних для роботи управління. Також в Головному управлінні юстиції є доступ до Інформаційного фонду Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів з 2 комп’ютерів.

Відповідно до Закону України «Про безоплатну правову допомогу» від 02.06.2011 № 3460-VI, Порядку роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 21.09.2011 № 3047/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.09.2011 за № 1114/19852, при Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області діє громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги (далі - приймальня).
Реєстрація особистого обліку прийому громадян, які звертались до приймальні, здійснюється за допомогою журнальної форми реєстрації. Так, станом на 22 червня 2012 року було зафіксовано 98 звернень осіб. Громадяни найчастіше зверталися з питань оформлення спадщини, порядку звернення до суду, виконання рішення суду, оформлення прав на земельну ділянку, стягнення аліментів та з пенсійних питань тощо.
На виконання Закону України «Про безоплатну правову допомогу» від 02.06.2011 № 3460-VI, Порядку роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 21.09.2011 № 3047/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.09.2011 за № 1114/19852, Головне управління юстиції під час здійснення перевірок суб’єктів правової роботи вносить пропозиції про створення при них громадських приймалень з надання безоплатної первинної правової допомоги. Дані приймальні вже створено в Головному управлінні державної казначейської служби України у Чернівецькій області та Головному управлінні Пенсійного фонду України в Чернівецькій області.
Прийом осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, проводиться постійно в установлені дні та години. Наказом Головного управління юстиції у Чернівецькій області «Про організацію діяльності громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги при Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області» від 06.01.2012 №01/0 затверджено Графік роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги при Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області, в якому зафіксовано дату прийому, вказано працівників, що його здійснюють. Так, прийом громадян здійснюється в перший та третій понеділок кожного місяця.
Для надання правової допомоги громадянам, які потребують соціального захисту при 2 міських та 11 районних управліннях юстиції діє 13 правових громадських приймалень з надання безоплатної первинної правової допомоги. Працівниками вказаних громадських приймалень надано 98 роз’яснень чинного законодавства.

Наказом Головного управління юстиції від 23.01.2012 №38 „Про організацію особистого прийому громадян у Головному управлінні юстиції у Чернівецькій області” затверджено Порядок та Графік особистого прийому громадян начальником Головного управління юстиції у Чернівецькій області, його заступниками, начальником управління державної виконавчої та начальником реєстраційної служб Головного управління юстиції у Чернівецькій області на 2012 рік. У звітному періоді ними було прийнято 19 громадян. Звернення стосувались питань працевлаштування, стягнення аліментів, одержання інформації з питань посвідчення документів, реєстрації народжень, заключення шлюбів з іноземцями тощо.

З метою надання безоплатних консультацій громадянам, які потребують соціального захисту та підтримки, Головним управлінням юстиції у Чернівецькій області наказом від 16.05.2012 № 117/0 «Про виїзні консультативні пункти Головного управління юстиції у Чернівецькій області» створено 13 виїзних консультативних пунктів за погодженням з керівниками нижчевикладених закладів.
Такі діють при обласній науковій бібліотеці м. Чернівці, при Вижницькому районному Центрі зайнятості, при Глибоцькій селищній раді, Кельменецькій районній державній адміністрації, Кіцманському технікумі Подільського державного аграрно-технічного університету, управлінні праці та соціального захисту населення Новоселицької райдержадміністрації, Новодністровській міській раді, комунальному закладі «Хотинській спеціальній загальноосвітній школі-інтернат №2» та інших.
Відповідно до Графіку роботи виїзних консультативних пунктів, в.о. начальника Головного управління юстиції у Чернівецькій області М. Беженар у травні 2012 року здійснив прийом громадян у консультативному пункті при обласній науковій бібліотеці, в цьому ж місяці виїзний прийом громадян здійснено заступником начальника управління О. Безрядіним у консультативному пункті при Вижницькому районному Центрі зайнятості, під час яких було прийнято відповідно 3 та 5 громадян.
У червні такі прийоми здійснювалися начальниками реєстраційної служби та управління державної виконавчої служби Ніколаєвич Т. та Бушкевичем А. у м. Герца та смт. Глибока, під час яких було надано консультації 10 громадянам.
В основному громадяни зверталися з питань прийому-звільнення громадян, оформлення допомоги на дитину, створення громадських організацій та ін.

Запити до Головного управління юстиції щодо одержання публічної інформації з питань правової роботи впродовж 1 півріччя 2012 року відсутні.

Наказом Головного управління юстиції від 30.01.2012 №49 „Про запровадження ліній довіри”, при Головному управлінні юстиції запроваджено 5 таких ліній:
з питань діяльності Головного управління юстиції та його територіальних органів;
з питань діяльності нотаріату;
з питань діяльності органів державної виконавчої служби;
з питань запобігання та протидії корупції в органах юстиції області;
з питань діяльності реєстраційної служби.
З моменту їх запровадження до них звернулося 7 осіб.

Наказом Головного управління юстиції від 20.01.2010 №35 затверджено Графік здійснення виїзних прийомів громадян керівниками Головного управління юстиції. В 1 півріччі 2012 року таких здійснено 41.

З метою підвищення ефективності правової обізнаності населення області, роз’яснення конституційних прав і свобод людини і громадянина та засобів їх захисту, в Головному управлінні юстиції діє телефон „гарячої лінії”, на яку протягом 1 півріччя 2012 року звернулося 5 громадян.

Наказом Головного управління юстиції від 19.01.2012 №07/0 „Про забезпечення оперативного поповнення інформацією та вдосконалення функціонування веб-сайту Головного управління юстиції у Чернівецькій області» визначено відповідальних працівників в структурних підрозділах Головного та територіальних управлінь юстиції за подання та наповнення рубрик за напрямками виконуваних повноважень. За станом на 22.06.2012 на веб-сайті Головного управління юстиції uprjust_cv@list.ru розміщено такі рубрики з питань правової роботи:
„Громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги”;
„Публікації щодо роз’яснення законодавства”;
„Номативно-правові акти Головного управління юстиції у Чернівецькій області”;
„Співпраця з юридичними службами”;
„Офіційне видання ”Офіційний вісник України”;
„Новини”, в якій, в тому числі, розміщується інформація про проведену роботу.
Функціонує підрубрика „Відділ реєстрації нормативно-правових актів, систематизації законодавства, правової роботи та освіти” рубрики „Структура, режим, напрямки роботи відділів та секторів Головного управління юстиції у Чернівецькій області”.

Працівниками Головного управління юстиції налагоджено співпрацю з місцевими засобами масової інформації: радіомовленням, телебаченням, друкованими періодичними виданнями «Чернівці», «Молодий буковинець», «Буковинський вісник державної служби та місцевого самоврядування», «Свобода слова», «Версії» та «Ва-Банк».
На сторінках газет «Версії» та «Ва-Банк» функціонують юридичні сторінки «Нове в законодавстві», «Юстиція інформує», «Запитуєте - відповідаємо».
У звітному періоді було здійснено 95 виступів працівниками Головного управління юстиції (1 півріччя 2011 р. – 53), з яких 58 – у друкованих засобах масової інформації, 57 по обласному радіо (1 півріччя 2011 р. – 40).

Робота територіальних управлінь юстиції щодо стану
організації і проведення правової роботи

Кількість територіальних управлінь юстиції в області становить 13, з них 11 районних та 2 міських управління юстиції.
За звітний період територіальними управліннями юстиції здійснено 57 перевірок стану організації та проведення правової роботи в територіальних органах міністерств, інших центральних органах виконавчої влади, місцевих державних адміністраціях, їх управліннях, відділах, державних підприємствах, в установах, організаціях (1 півріччя 2011 р. – 91), з них: в державних підприємствах, установах, організаціях - 20 (1 півріччя 2011 р. - 25), в місцевих державних адміністраціях – 9, в територіальних органах центральних органів виконавчої влади – 28 (1 півріччя 2011 р. – 20). В тому числі здійснено 20 спільних перевірок (1 півріччя 2011 р. – 40) та 4 контрольних (1 півріччя 2011 р. –10). Під час здійснення перевірок стану правової роботи виявлено 178 порушень чинного законодавства (1 півріччя 2011 р. – 399).
За наслідками проведених перевірок територіальними управліннями юстиції надавались письмові рекомендації щодо вдосконалення правової роботи та вжиття необхідних заходів для усунення виявлених недоліків. Результати перевірок розглядалися на оперативних нарадах з керівниками перевірених підприємств, установ, організацій. Контролюється виконання рекомендацій та одержання відповідей.
Впродовж 1 півріччя 2012 року надіслано 57 рекомендацій по усуненню недоліків, із них виконано 57. Ряд територіальних управлінь юстиції за наслідками здійснених перевірок узагальнили та розповсюдили позитивний досвід стану організації правової роботи (Герцаївське – 3, Хотинське – 1, Сторожинецьке - 2). Під час перевірок працівниками управлінь юстиції надавалась практична і методична допомога працівникам юридичних служб суб’єктів, що перевірялися.
Так, Чернівецьким міським управлінням юстиції з початку року було здійснено 8 перевірок, зокрема перевірено стан правової роботи в комунальній міській установі „Клінічний пологовий будинок” №1, КЖРЕП №9, КЖРЕП №4, КЖРЕП №14, ДП „Чернівецький облавтодор” ВАТ ДАК „Автомобільні дороги України”, Чернівецькому міському комунальному підрядному шляхоексплуатаційному підприємстві тощо.
Найбільш типовими недоліками, що виявлялися під час вказаних перевірок були: відсутність планування роботи юрисконсульта, порушення Типової інструкції з діловодства при підготовці документів, відсутність положень про юридичні відділи, неналежне підпорядкування юрисконсультів, відсутність обліку актів законодавства та інші.
Сторожинецьким районним управлінням юстиції перевірялися управління освіти райдержадміністрації, КП „Сторожинецька районна друкарня”, управління Пенсійного фонду України у Сторожинецькому районі, Сторожинецька районна державна лікарня ветеринарної медицини.
Під час перевірок виявлено такі порушення: видання наказів з недотриманням вимог Типової інструкції з діловодства, порушення строку складання графіку відпусток та інші.
Заставнівським управлінням юстиції перевірявся відділ з питань надзвичайних ситуацій Заставнівської райдержадміністрації (виявлено порушення Типової інструкції з діловодства), відділ культури Заставнівської райдержадміністрації (виявлено порушення Закону України «Про відпустки»), Територіальний центр соціального обслуговування (виявлено порушення Інструкції про порядок ведення трудових книжок), відділ освіти Заставнівської райдержадміністрації (встановлено неналежне ведення журналу особистого прийому громадян) та інші недоліки.

Кельменецьким районним управлінням юстиції перевірялися служба у справах дітей Кельменецької райдержадміністрації, виробниче управління житлово-комунального господарства, районний центр зайнятості та інші.
Під час проведення перевірок виявлено такі порушення законодавства: працівники не ознайомлюються із записами у трудових книжках, відсутність забезпечення нормативно-правовими актами, юридичною літературою, офіційними та періодичними виданнями.
Герцаївським районним управлінням юстиції здійснено перевірку Герцаївської райдержадміністрації, центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, центральної районної лікарні Герцаївського району, фінансовому управлінні Герцаївської райдержадміністрації та інших.
Типовими недоліками, що виявлялися, були: відсутність Положення про юридичні служби та планування їх роботи, порушення трудового законодавства під час прийому, переведення та звільнення громадян, не погодження з профспілкою питань звільнення працівників, відсутність нормативно-правових актів та передплати видань.
За результатами перевірок вносилися рекомендації направлені на зміцнення роботи юридичних служб та усунення виявлених недоліків, проконтрольовано одержання відповідей.
Основною формою підвищення рівня знань працівників юридичних служб залишається постійно-діючий семінар. Так, територіальними управліннями для юрисконсультів проведено 56 (1 півріччя 2011 р. – 57) семінарів та 45 (1 півріччя 2011 р. – 34) для інших категорій працівників. На семінарах проводиться вивчення актуальних питань трудового, земельного, податкового, пенсійного законодавства тощо. До участі в семінарах залучалися працівники юридичних відділів апарату райдержадміністрації, юридичних відділів управлінь Пенсійного фонду у районах, управлінь Держкомзему у Чернівецькій області, податкових органів та інших служб.
Територіальними управліннями юстиції за звітний період проведено 55 стажувань юрисконсультів підприємств, установ та організацій (1 півріччя 2011 р. – 58).
Про стан організації та проведення правової роботи територіальними управліннями юстиції направлено до відома 25 повідомлень головам районних державних адміністрацій (1 півріччя 2011 р. – 25).
Територіальними управліннями юстиції для підвищення професійного рівня юрисконсультів підприємств, установ, організацій підготовлено 58 методичних рекомендацій з різних питань діючого законодавства (1 півріччя 2011 р. – 71).
Назви деяких: ”Способи набуття громадянами права власності на замлю”, „Трудовий договір та його види”, „Організація претензійно-правової роботи”, „Комерційна таємниця чи незаконна відмова”, „Контроль за виконанням документів”, „Правова охорона торгової марки” тощо.
Працівниками районних управлінь юстиції надано 543 роз’яснень з питань трудового, земельного, цивільного, господарського законодавства, державної служби (1 півріччя 2011 р. – 673).

Начальник відділу реєстрації нормативно-правових актів,
систематизації законодавства, правової роботи та освіти
Головного управління юстиції у Чернівецькій області                                                                                                   І. Німіжан
 
АНОНСИ ПОДІЙ
12 12 2018

14:00 Правовий брейн-ринг "Я маю право"

   
далі...
10 12 2018

11:00 урочисте відкриття Всеукраїнського тижня права н...

 
далі...
31 07 2018

02.08.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.Грушевськ...

02.08.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.Грушевського, 1 каб.332 (зала селекторних нарад Чернівецької обласної ради) відбудеться засідання Комісії з розгляду скарг ГТУЮ в Чернівецькій області за скаргми: ТзОВ "Гіпербуд" на рішення про відмову у державній реєстрації № 41615242 від 14.06.2018 р. ДобкиО.Г.; ПАТ "Національна суспіль
далі...
13 07 2018

16.07.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.А.Коханов...

16.07.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.А.Кохановського, 7 відбудеться засідання Комісії з розгляду скарг ГТУЮ в Чернівецькій області за скаргою Антощук В.В. на дії державного реєстратора Миронюк Я.Ф. 
далі...
18 06 2018

21.06.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.А.Коханов...

 
далі...
ПОСИЛАННЯ

 

 

 

 

'

 


 

 

 

 



  



   

ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА РАДА

ЧЕРНІВЕЦЬКА МІСЬКА РАДА





www.legalaid.gov.ua/ua/konkursadvokativ/ shostyi-konkurs


 

Скайп відділу державної реєстрації актів цивільного стану управління державної реєстрації Головного управління юстиції у Чернівецькій області