При втраті або ж пошкодженні державного акта землевласник (землекористувач) може одержати новий державний акт. Для цього йому необхідно звернутися до територіального органу Держкомзему з відповідною заявою (клопотанням), у якій зазначається: де, коли і за яких обставин втрачено (пошкоджено) державний акт.
До заяви також додаються:
- копія такого державного акта;
- копія акта приймання-передавання межових знаків на зберігання;
- копія акта перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності;
- копія документа, на підставі якого набуто право на землю.
У разі втрати державного акта землевласник (землекористувач) повинен розмістити відповідне повідомлення в місцевих друкованих засобах масової інформації. Якщо протягом місяця з дня публікації ніяких повідомлень щодо втраченого державного акта не надійшло, землевласнику (землекористувачу) видається новий державний акт.
Видача державних актів взамін втрачених (пошкоджених) здійснюється протягом 15 робочих днів з дня надходження зазначених вище документів до територіального органу Держкомзему на платній основі відповідно до законодавства .
Зіпсовані при оформленні бланки та зіпсовані, а також пошкоджені державні акти підлягають списанню і знищенню територіальними органами Держкомзему в порядку, встановленому Держкомземом відповідно до законодавства у сфері бухгалтерського обліку та обігу документів суворого обліку.
Заступник начальника Головного управління юстиції у Чернівецькій області ТЕТЯНА НІКОЛАЄВИЧ