АРХІВ НОВИН
«Травень 2025 р. »
ПнВтСрЧтПтСбНд
2829301 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Державна реєстрація нормативно-правових актів: формальність чи необхідність?


ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ: ФОРМАЛЬНІСТЬ ЧИ НЕОБХІДНІСТЬ ?


Головним управлінням юстиції у Чернівецькій області у 1 півріччі 2009 року здійснено 90 правових експертиз актів, що подавалися на державну реєстрацію місцевими суб’єктами нормотворення, зокрема Чернівецькою обласною державною адміністрацією, Головним управлінням освіти та науки облдержадміністрації, Чернівецькою обласною митницею, Чернівецьким прикордонним загоном, Чернівецьким обласним управлінням лісового та мисливського господарства, Головним управлінням Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Чернівецькій області.

В результаті було прийнято рішення щодо реєстрації 67 нормативно-правових актів, серед яких розпорядження Чернівецької облдержадміністрації «Про спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення», наказ Чернівецької обласної митниці «Про затвердження Порядку розміщення товарів і транспортних засобів на складах тимчасового зберігання після проведення митного оформлення у зоні діяльності Чернівецької обласної митниці», наказ Чернівецького обласного управління лісового та мисливського господарства «Про проведення полювання на території Чернівецької області у мисливський сезон 2009/2010 року» та інші.

Повернуто без державної реєстрації для використання в роботі 2 акта та на доопрацювання 18 нормативно-правових актів, відмовлено в державній реєстрації 1 акта.

Відповідно до Указу Президента України від 3 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» (із змінами) та постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731 «Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» (із змінами) /далі – постанова 731/, процедура державної реєстрації застосовується органами юстиції до актів будь-якого виду (постанови, накази, інструкції тощо), незалежно від строку їх дії (постійні чи обмежені певним часом) та характеру відомостей, що в них містяться, у тому числі з грифами «Для службового користування», «Особливої важливості», «Цілком таємно», «Таємно» та іншими, а також прийняті в порядку експерименту, якщо в них є одна або більше норм (правил поведінки), що:
- зачіпають соціально-економічні, політичні, особисті та інші права, свободи й законні інтереси громадян, проголошені й гарантовані Конституцією та законами України, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколами до неї, міжнародними договорами України, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, а також з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, установлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують існуючий організаційно-правовий механізм їх реалізації;
- мають міжвідомчий характер, тобто є обов’язковими для інших органів виконавчої влади, а також органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, що не входять до сфери управління органу, який видав нормативно-правовий акт.

Зазначена процедура не застосовується до актів персонального характеру (про склад комісій, призначення на посаду і звільнення з неї, заохочення працівників) та дія яких вичерпується одноразовим застосуванням (крім актів про затвердження положень, інструкцій та інших, що містять правові норми), актів рекомендаційного, роз’яснювального, оперативно-розпорядчого, інформаційного та нормативно-технічного характеру, а також щодо актів, якими доводяться до відома рішення вищестоящих органів та спрямованих на організацію виконання рішень вищестоящих органів і власних рішень міністерств, інших органів виконавчої влади, що не мають нових правових норм.

Одним із основних напрямів вдосконалення порядку здійснення органами юстиції функції держаної реєстрації є механізм контролю за дотриманням суб’єктами нормотворення законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів.

Так, постановою № 731 органам юстиції, що здійснюють державну реєстрацію нормативно-правових актів, надано право перевіряти в органах виконавчої влади додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, у разі потреби, вимагати подання таких актів на державну реєстрацію та вносити пропозиції про усунення виявлених порушень і недоліків та притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у допущених порушеннях.

Для встановлення чіткого механізму проведення таких перевірок наказом Міністерства юстиції України від 1 лютого 2005 року № 13/5 (із змінами), зареєстрованого у Мін’юсті 1 лютого 2005 року за № 121/10401, затверджено Порядок проведення органами юстиції перевірок стану додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів.

Таким чином, з початку року Головним управлінням юстиції було перевірено діяльність 8 суб’єктів нормотворення: Чернівецької обласної державної адміністрації, управління Міністерства внутрішніх справ України у Чернівецькій області, Державного архіву Чернівецької області, Головного управління охорони здоров’я Чернівецької обласної державної адміністрації, управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Чернівецької обласної державної адміністрації, Путильської райдержадміністрації, відділів освіти Герцаївської та Заставнівської райдержадміністрацій, під час яких було переглянуто 2616 актів та виявлено 1 нормативно-правовий акт, що не подавався на державну реєстрацію, який був приведений у відповідність до вимог чинного законодавства суб’єктом нормотворення шляхом його скасування.

Ще одним видом контролю є плановий перегляд зареєстрованих нормативно-правових актів органами юстиції. Так, Головним управлінням юстиції у першому півріччі 2009 року переглянуто 560 нормативно-правових актів занесених до Державного реєстру, в результаті чого до 9 було внесено зміни суб’єктами нормотворення та 6 нормативно-правових актів визнано такими, що втратили чинність.

Сьогодні в області триває робота щодо удосконалення діяльності з питань державної реєстрації нормативно-правових актів, зокрема організовуються постійно діючі семінари, стажування та розробляються методичні матеріали для посадових осіб суб’єктів нормотворення, акти яких підлягають державній реєстрації.
 
В.о. начальника відділу реєстрації нормативно-правових актів, легалізації об’єднань громадян, систематизації законодавства, правової роботи та освіти Головного управління юстиції у Чернівецькій області Іра Німіжан

1 липня 2009 року 

АНОНСИ ПОДІЙ
12 12 2018

14:00 Правовий брейн-ринг "Я маю право"

   
далі...
10 12 2018

11:00 урочисте відкриття Всеукраїнського тижня права н...

 
далі...
31 07 2018

02.08.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.Грушевськ...

02.08.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.Грушевського, 1 каб.332 (зала селекторних нарад Чернівецької обласної ради) відбудеться засідання Комісії з розгляду скарг ГТУЮ в Чернівецькій області за скаргми: ТзОВ "Гіпербуд" на рішення про відмову у державній реєстрації № 41615242 від 14.06.2018 р. ДобкиО.Г.; ПАТ "Національна суспіль
далі...
13 07 2018

16.07.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.А.Коханов...

16.07.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.А.Кохановського, 7 відбудеться засідання Комісії з розгляду скарг ГТУЮ в Чернівецькій області за скаргою Антощук В.В. на дії державного реєстратора Миронюк Я.Ф. 
далі...
18 06 2018

21.06.2018 о 12:00 за адресою м.Чернівці, вул.А.Коханов...

 
далі...
ПОСИЛАННЯ

 

 

 

 

'

 


 

 

 

 



  



   

ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА РАДА

ЧЕРНІВЕЦЬКА МІСЬКА РАДА





www.legalaid.gov.ua/ua/konkursadvokativ/ shostyi-konkurs


 

Скайп відділу державної реєстрації актів цивільного стану управління державної реєстрації Головного управління юстиції у Чернівецькій області