Припинення діяльності об’єднання громадян
Після
легалізації об’єднання громадян, в певних громадських формуваннях виникають
ситуації: чи то відсутність членів, чи досягнення певної мети для якої створене
дане об’єднання, коли необхідно припинити діяльність. Втім, якщо для
легалізації об’єднання громадян засновники ретельно готують установчі
документи, то про проведення процедури ліквідації члени організацій часто забувають.
Хоча процедура ліквідація об’єднання громадян
є не стільки важкою, скільки потребує часу та збору певної документації. Значна
частина членів об’єднань громадян воліє залишити об’єднання громадян, грубо
кажучи, в «повітрі» ніж припинити його діяльність.
Для
членів об’єднань громадян, які входять до «неживих» організацій нагадуємо
процедуру припинення діяльності об’єднання громадян, що набуло статусу
юридичної особи.
Умовно процедуру ліквідації можна поділити на два етапи.
Перший етап передбачає подання до управління юстиції, яким
було зареєстроване дане об’єднання повідомлення про ліквідацію організації
(заяву), та оригінал або нотаріально
засвідчену копію рішення уповноваженого керівного органу, яким визначено склад
ліквідаційної комісії з відомостями про персональний склад комісії з припинення
та про порядок або строк заявлення кредиторами своїх вимог.
По
отриманні вказаних документів, управління юстиції направляє державному
реєстратору лист-повідомлення про надходження
рішення щодо припинення юридичної особи, до якого додає вище
згадуване рішення уповноваженого керівного органу.
Державний
реєстратор у день надходження документів вносить до Єдиного державного реєстру
запис про рішення заявника щодо припинення юридичної особи та направляє відповідне
повідомлення органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду
України, фондів соціального страхування про внесення такого запису.
Слід
відмітити, що з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення
заявника про припинення юридичної особи забороняється внесення змін до
статутних документів.
Другий
етап передбачає прийняття управлінням юстиції від заявника (голови
ліквідаційної комісії, ліквідатора або уповноваженої особи) заповнену
реєстраційну картку (форми№7) на проведення державної реєстрації припинення
юридичної особи у зв’язку з ліквідацією не раніше
2-х місяців з дати публікації у Бюлетені державної реєстрації повідомлення
про рішення з приводу припинення юридичної особи.
Крім
того, разом з реєстраційною карткою подається: довідка відповідного органу
державної податкової служби про відсутність заборгованості із сплати податків
зборів; довідка з відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність
заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
страхування та страхових коштів; довідка з архівної установи; свідоцтво та статут
об’єднання громадян, що видавалися управлінням юстиції при реєстрації.
Слід
відмітити, що деякі довідки мають певний термін дії, у зв’язку з чим управління
юстиції перевіряє та приймає лише чинні документи.
На
підставі поданих документів проводиться скасування запису про реєстрацію
об’єднання громадян управлінням юстиції та державна реєстрація припинення
юридичної особи державним реєстратором.
Головний
спеціаліст реєстраційної служби
Головного
управління юстиції у Чернівецькій області
Аліна Гуцул