У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
- пропорційного зменшення ціни;
- безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
- відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
- розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
- вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Вимоги споживача, пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовільняє ці вимоги за місцем знаходження споживача.
Продавець і виробник під час продажу (реалізації) товару зобов'язані інформувати споживача про підприємства, що задовільняють вимоги споживача. За ненадання такої інформації встановлюється відповідальність. Продавець, виробник, підприємство, що задовільняє вимоги споживача, зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовільнити його вимоги.
За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості – протягом 14 днів або за домовленістю сторін.
У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви.
При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом 7 днів.
У разі придбання споживачем продовольчих товарів неналожної якості продавець зобов'язаний замінити їх на товари належної якості або повернути споживачеві сплачені ним гроші, якщо недоліки виявлено у межах строку придатності.
Провідний спеціаліст Головного управління юстиції в області Аліна Грубляк
Опубліковано в газеті "Версії" № 16 від 14 квітня 2011 року