Скарги на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об'єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням - безпосередньо до суду.
Скарги Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни розглядаються першими керівниками державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій особисто.
Скарги на рішення загальних зборів членів колективних сільськогосподарських підприємств, акціонерних товариств, юридичних осіб, створених на основі колективної власності, а також на рішення вищих державних органів вирішуються в судовому порядку.
Громадянин може подати скаргу особисто або через уповноважену на це іншу особу. Скарга в інтересах неповнолітніх і недієздатних осіб подається їх законними представниками.
Скарга в інтересах громадянина за його уповноваженням, оформленим у встановленому законом порядку, може бути подана іншою особою, трудовим колективом або організацією, яка здійснює правозахисну діяльність.
До скарги додаються наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймалися за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, які після її розгляду повертаються громадянину. Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право ( ст. 16 Закону України „Про звернення громадян”).
Що стосується органів юстиції області, то упродовж 9 місяців 2010 року до них надійшло 126 скарг. З усіх скарг громадян 104 стосувалися роботи державної виконавчої служби, 11 – органів нотаріату та 11 з інших питань. Скарги надходили у Головне управління юстиції в області (98), Герцаївське (2), Глибоцьке (1), Новоселицьке (2) та інші районні управління юстиції, Першотравневий (3) та Шевченківський (17) відділи ДВС Чернівецького міського управління юстиції. Із загальної кількості скарг 5 були визнані обгрунтованими.
Начальник відділу контролю документування та звернень громадян Головного управління юстиції ІВАН БОЙЧУК
Опубліковано в газеті "Версії" № 46 від 11 листопада 2010 року