РОЗГЛЯНУТИ Й ВІДПОВІСТИ В СТРОК!
Розгляд звернень громадян в органах державної влади здійснюється відповідно до вимог Закону України „ Про звернення громадян”, Указу Президента України, Указу Президента України „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, інших нормативних актів з цього питання.
Згідно зазначеного вище Закону України ( ст. 4) оскарженню підлягають порушені права і законні інтереси чи свободи громадянина ( групи громадян ), створені перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод, незаконно покладенні на громадянина які-небудь обов’язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.
Під зверненнями громадян ( ст. 3 ЗУ „ Про звернення громадян”) слід розуміти викладені в письмовій або усній формі заяви, скарги та пропозиції. Потрібно мати на увазі, що існують певні вимоги до звернень ( ст.5 Закону), в разі недотримання яких звернення повертаються заявникові без розгляду на протязі 10 днів від дня його надходження. Це, зокрема, у зверненні має бути зазначено прізвище, ім я, по - батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати. Тільки такі звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов язковому прийняттю та розгляду.
Якщо в письмовому зверненні не зазначене місце проживання, воно не підписане заявником ( ст. 8 Закону)– таке звернення визнається анонімним і розгляду не підлягає. Не розглядаються повторні звернення одним і тим самим органом, від одного й того ж громадянина з одного й того ж питання, якщо перше вирішено по суті.
Законом передбачено терміни розгляду звернень громадян ( ст. 20 Закону): звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті які не потребують додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного державного органу або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, але при цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.
Провідний спеціаліст Головного управління юстиції у Чернівецькій області Юрій Скутар